گوناگون

ادغام بیمه ها دروزارت بهداشت ، آرامش جامعه کارگری را بر هم می زند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،سهیلا جلودارزاده،امروز در همایش تقدیر از زنان کارگر و کارآفرین درهفته گرامیداشت مقام کارگر با عنوان تجلیل از زنان کارگر نمونه کشور که با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی و جمعی از نمایندگان تشکل های کارگری درمحل وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی برگزارشد ادامه داد : کارگران هزینه های ساخت وراه اندازی مراکز سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرده اند و واگذاری این مراکز به وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی برای کارگران آرامش به ارمغان آورده است.

وی تاکیدکرد: کارگران مخالف محوربودن وزارت بهداشت در بخش درمان نیستند اما می خواهند این بخش در دست وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی باقی بماند و طرف حساب آن ها این وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی باشد .

رئیس اتحادیه سراسری زنان کارگرکشور با بیان اینکه ساختمان های تامین اجتماعی با دست رنج کارگران ساخته شده ، وهرریال آن با خون بهای آنان ساخته شده ادغام آن را با وزارت بهداشت موجب نگرانی شدید کارگران دانست و افزود : واگذار شدن بخشی از درمان به وزارت بهداشت موجب کاسته شدن نظارت وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی به عنوان متولی اصلی بخش جامعه کاروتولید می شود .

وی اظهار کرد : درهشت سال گذشته به دلیل حضور برخی از افراد ، سازمان تامین اجتماعی به تاراج رفت وطی این سال ها ما قدم به پله های وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی نگذاشتیم اما خوشبختانه امروزفضایی به وجود آمده است که ما خود پیشنهاد حضور درمراسم امروز را مطرح کردیم .

رئیس اتحادیه سراسری زنان کارگرکشورادامه داد : خوشبختانه امروز با حضور علی ربیعی به عنوان وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی وانتصاب دکترنوربخش به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی دوباره می خواهیم حق کارگران را به آنان برگردانیم .

جلودارزاده تاکید کرد : واگذاری تمام و کمال درمان به تامین اجتماعی موجب می شود از این امانت کارگران به خوبی محافظت شود و درمان به دست اشخاصی باشدکه برای ایجاد تغییر وضعیت هشت سال گذشته در تلاشند و دراین زمینه خواستار حمایت دولت هستیم .

جلودارزاده ، هاشمی رفسنجانی را پرچمداراستقرار عدالت درجامعه و وزیر تعاون ،کارورفاه اجتماعی را یارو یاورهمیشگی کارگران دانست و خطاب به آنان گفت : زمانی که ما 20 سال پیش وقتی که اتحادیه زنان کارگری را بنا نهادیم حتی یک اتاق و توان پرداخت حقوق یک منشی را نداشتیم اما امروز به همت زنان درسراسرکشور اتحادیه داریم اما این شرایط در هشت سال گذشته رو به افول گذاشت .

اقتصام(3) ** 9123 **1856

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا