گوناگون

سطح مبارزه با آفت ملخ در خراسان رضوی به بیش از 70 هزار هکتار می رسد

81140572 5654458

محمد سمیعی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته سطح مبارزه با آفت ملخ در این استان حدود 36 هزار هکتار بود.

وی گفت: امسال با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری، آسیب غلات در اثر این پدیده، سرمازدگی و طغیان آفت ملخ این سطح افزایش بیش از دو برابری دارد و پیش بینی ها و برنامه ریزی ها برای جلوگیری از ورود ملخ با مزارع و مبارزه با جمعیت این آفت انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد سطح مبارزه با ملخ در کشور مربوط به خراسان رضوی است، ادامه داد : به دلیل خشکسالی ها مراتع وضعیت سبز خوبی ندارند و دچار فقر پوشش گیاهی هستند و در این شرایط آفت ملخ به دلیل نبود مواد غذایی با سرعت بیشتری به سوی مزارع هجوم می برد.

وی گفت: در برخی سال ها سطح مبارزه با این آفت در استان تا 114 هزار هکتار هم رسیده که عمده مبارزه در سطح کانون ها است و تلاش می کنیم قبل از رسیدن ملخ به مرحله پرواز متوقف شود.

وی اظهار داشت: از جمله محدودیت هایی که ما را در مبارزه با این آفت با مشکل مواجه می کند، کمبود اعتبارات است.

سمیعی اعتبار پیش بینی شده و مورد نیاز برای مبارزه با آفات عمومی از قبیل ملخ، سن و علف های هرز در این استان را 24 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : از این مبلغ طی سال زراعی جاری حود 50 درصد تخصیص یافته است.

وی گفت: در سال های گذشته چون این اعتبارات ملی بود شرایط بهتر بود اما طی سه سال اخیر با توجه به استانی شدن اعتبارات این طرح تا حدودی محدودیت ها بیشتر شده و ما در اجرای طرح ها و پروژه های اولویت دار از قبیل مبارزه با آفت ملخ مشکل داریم./3

2713 /664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا