گوناگون

ارئه تسهیلات برای خرید کالای داخلی آغازی برای خروج از شرایط بانک محوری است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن رضوی شامگاه چهارشنبه در جشنواره بزرگ لوازم خانگی و تولید ملی که با حضور مسؤلان و اقشار مختلف مردم قم توسط بانک مهر اقتصاد و گروه صنعتی انتخاب در قم برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره به جهت ترویج استفاده از کالای ایرانی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: با فرهنگ سازی در راستای استفاده از کالای ایرانی و توجه همگان به این امر علاوه بر اینکه می‌توان به تولید کنندگان داخلی در بالا بردن کیفیت محصولاتشان کمک کرد می‌توان کاری انجام داد تا قشر متوسط جامعه بتوانند از این تولیدات در راستای استفاده از تسهیلات با نرخ سود ارزان قیمت بهره ببرند.

معاون استاندار قم، فراهم کردن تسهیلات برای خرید کالای ایرانی را آغازی برای خروج از شرایط بانک محوری در کشور دانست و افزود: بانک محوری ضربه‌هایی را خصوصا به اقتصاد و بخش تولید وارد ساخته است که امیدواریم این طرح سرآغازی برای کمک به تولید ملی و عرضه آن برای مردم باشد.

وی تصریح کرد: در شرایطی هستیم که اگر بتوانیم کاری کنیم تا یک کارخانه تولیداتش را حفظ نماید و آن را افزایش دهد همانند آن است که یک خاکریز در دهه 60 را در کشور حفظ کرده‌ایم.

رضوی تأکید کرد: باید به صادرات در کشور توجه شود که می‌تواند ما را در راستای رسیدن به هدف‌های اقتصادیمان یاری کند.

کار ماندگار در گرو مدیریت خوب است

مسؤل نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) نیز در این مراسم گفت: ارائه تسهیلات برای خرید لوازم منزل کار بسیار ارزشمندی است و بدانید خداوند بلند نظری را دوست دارد و تنگ نظری را نمی‌پسندد.

حجت الاسلام سید حسن اکبری گفت: حال که این چنین کار بزرگ و پسندیده‌ای را راه انداخته‌اید آن را مدیریت کنید که عدم مدیریت تبعات زیان باری را به بار خواهد آورد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهید کارتان ماندگار شود باید برنامه ریزی درست و مدیریت صحیح داشته باشید.

مسؤل نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه در صورت مدیریت درست است که می‌توان از ثمرات طرح بهره برد، افزود: این طرح در راستای حمایت از تولید داخلی است که از منویات مقام معظم رهبری می‌باشد که امیدواریم با موفقیت به انجام برسد.

حمایت از تولید کالای ایرانی و اقشار متوسط جامعه با طرح خرید اقساطی لوازم خانگی داخلی

مدیر شعب بانک مهر اقتصاد استان قم نیز در این مراسم، برگزاری این جشنواره را اقدامی کوچک در جهت اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت پیشبرد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

محمدرضا پاطلا مجموعه افراد در بانک مهر اقتصاد را سربازان اقتصادی مقام معظم رهبری توصیف کرد و گفت: ما در بانک مهر اقتصاد همه تلاشمان را می‌کنیم تا با اجرای هرچه دقیق‌تر احکام بانکداری اسلامی تمام معاملات در غالب تسهیلات که انجام می‌دهیم مورد رضای خداوند قرار بگیرد.

وی هدف از اجرای این طرح را حمایت از تولید و کالای ایرانی و حمایت از اقشار متوسط جامعه بیان کرد.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح که استان قم به عنوان پایلوت انتخاب شده است بانک مهر اقتصاد اقدام به صدور کارت‌های اعتباری برای متقاضیان می‌نماید.

الگوی عملیات بانکی بدون ربا طراحی شد

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد هم در این مراسم با بیان اینکه عملیات بانکی بدون ربا در کشور در سطح نظام بانکی به درستی پیاده نشده است، گفت: بانک مهر اقتصاد الگویی را طراحی کرده است که که نشان می‌دهد چگونه می‌شود قانون عملیات بانکی بدون ربا را اجرا کرد.

حمید رضا نجف‌پور اظهار کرد: چشم انداز بانک مهر اقتصاد به عنوان یک بانک بر‌تر در افق 95 به ارائه خدمات پولی و بانکی با رعایت قوانین بانکداری اسلامی است.

وی تصریح کرد: این بانک موفق شده است تعداد شعب خود را به 800 باجه افزایش دهد و کانال‌های مجازی خود را گسترش دهد.

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد عنوان کرد: این بانک موفق شده با جذب 370 هزار میلیارد منابع که اعتبار 11 میلیون و 500 هزار مشتری به بانک و دارندگان 14میلیون فقره حساب‌اند قریب 61 هزار میلیار تومان تسهیلات ارزان قیمت، وام قرض الحسنه و انواع عقود اسلامی را به آحاد مردم بدهد.

وی با بیان اینکه تعداد کسانی که تا امروز از خدمات بانک مهر اقتصاد بهره برده‌اند بیش از 10 میلیون نفر است، افزود: قانون عملیات بانکی بدون ربا در کشور در لایه‌های گوناگون درسطح نظام بانکی به درستی پیاده نشده است.

نجف‌پور گفت: این بانک توانسته با کار عمیق علمی و پژوهشی و مبتنی بر اعتقادات بسیجی الگویی را طراحی کند که نشان می‌دهد چگونه می‌شود قانون عملیات بانکی بدون ربا را پیاده کرد.

پرداخت 204 میلیارد تومان سود مازاد به دارندگان حساب

وی با اشاره به اینکه بانک مهر اقتصاد 85 درصد از عملیات پولی خود را مبتنی بر موازین و احکام شرعی اجرا کرده، یاداور شد: این بانک تا امروز توانسته است برای 8 ملیون و 850 هزار دارنده حساب بیش از 204 میلیار تومان سود مازاد را شناسایی وبه آنان پرداخت کند.

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد تأکید کرد: اگر قرار است تا عدالت برقرارشود، نظام بانکی باید سازو کاری را طراحی نماید که خدمات مالی، وام و تسهیلات به بهترین نحو به دست پایین‌ترین قشر از مردم برسد.

وی به نقش بانک در توسعه کشور پرداخت و گفت: در این بخش 251 هزار فقره تسهیلات به میزان 24 هزار میلیارد تومان پرداخت شده.

نجف پوربا بیان اینکه بانک مهر اقتصاد با رویکرد حمایت از اشتغال و تولید ملی شکل گرفته، اظهار کرد: کارمندان بانک به عنوان سربازان اقتصادی مقام معظم رهبری توانسته‌اند ایده کارت اعتباری را طراحی و عرضه کنند.

وی در مورد این طرح عنوان کرد: بانک مهر اقتصاد پس از ثبت درخواست متقاضی، حداکثر ظرف مدت 20 روز کارت اعتباری خرید تا سقف 100 میلیون ریال (با توجه به فیش حقوقی متقاضی) را صادر و در اختیار متقاضی قرار می‌دهد.

باز پرداخت تسهیلات با نرخ بهره 16 درصد و در اقساط 25 ماهه

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد باز پرداخت تسهیلات را در قالب اقساط 25 ماهه با نرخ بهره 16 درصد توصیف کرد و افزود: هدف از این کار تعالی اقتصاد اسلامی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: تا به امروز 4 هزار نفر وارد این طرح شدند و 27 میلیار تومان سهیلات به این بخش پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا