گوناگون

ارائه اطلاعات دقیق ضامن صحت سرشماری کشاورزی

‌معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز گفت: ارائه اطلاعات دقیق از سوی کشاورزان برای سرشماری کشاورزی، روند ساماندهی به بخش کشاورزی را تسریع می‌بخشد.

مهرداد مظفری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: سرشماری کشاورزی شمارش تمام واحدهای تولیدی کشاورز‌ی کشور و ثبت خصوصیات هر یک به طور جداگانه را شامل می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح سرشماری گامی موثر در جهت تهیه چارچوب و فهرست‌های آماری از تعداد بهره‌برداران کشاورزی، فراهم کردن اطلاعات این بخش در جهت طبقه‌بندی مناسب و ساماندهی وضعیت کشاورزی در استان و شهرستان کرج به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت طرح سرشماری کشاورزی، خاطرنشان کرد: سهم قابل توجه کشاورزی در اشتغال، تولید ناخالص داخلی و تامین امنیت غذایی باعث شده تا وظیفه مهم بخش کشاورزی با اجرای سرشماری کشاورزی جدی‌تر در دولت تدبیر وامید دنبال شود.

مظفری ادامه داد: دولت یازدهم، نظارت و مدیریت تجارت محصولات کشاورزی را بر عهده وزارت جهاد گذاشته شده است که به طور حتم این امر مستلزم داشتن اطلاعات و داده‌های درست و دقیق است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز اضافه کرد: سرشماری عمومی کشاورزی استان البرز از پنج مهر الی 18 آبان سال 1393 همزمان با سراسر کشور از طریق مراجعه به بهره‌برداران کشاورزی و تکمیل فرم برای یکایک بهره‌برداران انجام می‌شود‌.

این مقام مسئول گفت: اهمیت سرشماری عمومی کشاورزی ایجاب می‌کند که بهره‌برداران کشاورزی با دقت وحوصله به سوالات مأموران آمارگیر پاسخ دهند.

مظفری در پایان سخنان خود بر لزوم همکاری دستگاه‌ها با ستاد سرشماری تاکید کرد و افزود: با توجه به صدور فرمان ریاست محترم جمهوری در خصوص اجرای سرشماری کشاورزی سال جاری و تاکید ایشان بر لزوم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها با ستاد سرشماری به زودی نوع و میزان همکاری دستگاه‌های اجرایی در سطح استان به مدیران مربوطه ابلاغ خواهد شد.

‌آخرین سرشماری عمومی کشاورزی در سال 1382 اجرا شده است و براساس نتایج آن، تعداد چهار میلیون و 300 هزار بهره‌برداری کشاورزی در کشور موجود بوده و مساحت اراضی کشاورزی کل کشور 17میلیون و 700 هزار هکتار بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا