گوناگون

دام‌های استان البرز در مقابل تب برفکی واکسینه می‌شوند

‌مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان از آغاز طرح سراسری واکسیناسیون علیه تب برفکی در استان البرز خبر داد‌.

دکتر مسعود عصار‌ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: این طرح از روز شنبه(هشتم شهریور) آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد‌.

وی خاطر‌نشان کرد: با اجرای این طرح ابتدا گاوداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی و سپس گاوداری‌های سنتی و روستائی تحت پوشش واکسیناسیون در خواهند آمد.

عصار افزود: با اجرای این طرح به بیش از 110 هزار رأس گاو و گوساله واکسن تب برفکی تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان البرز با تأمین واکسن و اعتبارات لازم با کمک سازمان دامپزشکی کشور و استانداری البرز و عقد قرارداد با مراکز مایه‌کوبی، این طرح را بصورت رایگان اجرا می‌کند.

عصار در بخش دیگری از صحبت‌های خود از مالکین و مدیریت واحدهای پرورش گاو در استان البرز درخواست کرد نهایت همکاری را با اکیپ‌های اعزامی در امر واکسیناسیون داشته باشند تا با ایمن‌سازی جمعیت دام سنگین توسط واکسیناسیون از یکسو و رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای در این واحدها از سوی دیگر، ازبروز بیماری تب برفکی که بسیار مسری بوده و ضرر و زیان اقتصادی بالایی ایجاد می‌کند، جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخ‌گویی اداره کل دامپزشکی استان البرز، گفت‌: دامداران می‌توانند با تماس با سامانه 1512 در خصوص شیوع بیماری در میان جمعیت دام‌های خود اطلاع‌رسانی کرده ‌یا از راهنمایی‌ کارشناسان بخش‌های مختلف این اداره در خصوص مشکلات و مسائل کاری خود بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا