گوناگون

ارتقاء امنیت، پیام مهم توسعه فعالیت‌های تجاری در مناطق مرزی خوزستان

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: استاندار برنامه‌های مهم اقتصادی برای توسعه فعالیت‌های تجاری و بندری در مناطق مرزی استان از هویزه در غرب گرفته تا هندیجان در جنوب شرقی را دنبال می‌کند که با اجرای آن‌ها جمعیت منطقه تثبیت و امنیت مرزی و به‌تبع آن نشاط اقتصادی در این مناطق ارتقاء چشمگیری خواهد یافت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه‌خوزستان- قدرت‌الله دهقان در حاشیه جلسه بررسی وضعیت پایانه صادراتی چذابه که با حضور استاندار در محل سالن جلسات استانداری برگزارشد، اظهارکرد: این برنامه‌ها یک پیوست امنیتی را در مناطق مرزی خوزستان با عراق دنبال می‌کند، همچنین یک پیام مهم دارد و آن ایجاد تعلق خاطر در بین مرزنشینان استان است.

وی با اشاره به مصوبات مهم این جلسه از جمله تصویب طرح نوسازی جاده، طراحی جدید پایانه صادراتی و نیز ساماندهی بازارچه مرزی چذابه، افزود: قطعا با اجرای این طرح‌ها و نیز توسعه فعالیت تجاری در این نقطه صفر مرزی خوزستان، امنیت اقتصادی و نیز فیزیکی منطقه ارتقاء خوبی خواهد یافت.

دهقان گفت: در شرایطی که در آن‌سوی مرزها شاهد تحولات نا آرامی از سوی گروهای تروریستی و مداخله گروه‌های ائتلاف در برقرار امنیت در بخش‌هایی از عراق هستیم، در نقاط صفرمرزی جمهوری اسلامی ایران خبر از کار و تلاش اقتصادی و توسعه پایانه‌های صادراتی و شروع فعالیت بندر شادگان و غیره است و این نشانگر اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی در سایه زعامت رهبر عالی‌قدر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

معاون انتظامی و امنیتی استاندار خوزستان افزود: با ساماندهی پایانه مرزی چذابه و نیز شروع فعالیت بندر شادگان، سطح اشتغال نیروهای مولد بومی افزایش خواهد یافت که خود در گسترش فعالیت‌های تجاری سالم و جلوگیری از قاچاق کالا و خدمات در منطقه موثر خواهد بود.

وی ادامه‌داد: توسعه امنیت مرزی در جذب سرمایه‌گذار بخش‌های خصوصی داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه بسیار موثر است.

به گزارش ایسنا، چذابه منطقه‌ای است در 17 کیلومتری شمال غربی شهر بستان به عرض متغیر دو کیلومتر و تنگه چذابه بین تپه‌های رملی و هور الهویزه و در مسیر مرزی فکه – بستان و کنار مرز ایران و عراق قرار دارد. چذابه از شمال به منطقه فکه، از جنوب به شهر بستان، از غرب به خط مرزی ایران و عراق و از شرق به ارتفاعات میشداغ محدود می‌شود.

جاده دسترسی چذابه به مرز عراق نامطلوب و حدود 50 کیلومتر آن سخت گذر است، همچنین پایانه مسافربری آن از امکانات رفاهی محروم و فاقد مدیریت صحیح برای ارائه خدمات می‌باشد. بازارچه مرزی چذابه نیز شرایط مطلوبی ندارد و تنها دارای چند کانکس است و از این طریق به تجار و مسافران خدمات ارائه می‌شود.

این دومین تصمیم مهم اقتصادی استان خوزستان در هفته جاری برای ایجاد رفاه عمومی، رونق کسب و کار و تحکیم امنیت برای ساکنان مرزی خوزستان است. مقتدایی استاندار خوزستان، در هفته جاری موفق شد مجوز وزارت کشور برای راه اندازی بندر شادگان را اخذ کند و بنا است ظرف 10 روز آینده فعالیت اقتصادی این بندر عملیاتی شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا