گوناگون

ساعت کار مفید در اصفهان نگران کننده است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: کسانی که ادعا می‌کنند متولی بحث فرهنگ در استان اصفهان هستند، باید بهتر عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، احمد جمشیدی شامگاه گذشته (چهارشنبه) در مراسم رونمایی از کتاب دانشنامه خطوط اسلامی اظهار کرد: متاسفانه امروز در اصفهان در بحث فرهنگی خوب کار نکرده‌ایم و کسانی که ادعا می‌کنند متولی بحث فرهنگی در این استان هستند، باید بهتر از این عمل کنند.

وی با بیان اینکه معضلات اجتماعی اصفهان امروز یکی یا دو تا نیست، افزود: اصفهان در موضوع اعتیاد با مشکل جدی مواجه است، چرا که در بحث‌های فرهنگی خوب عمل نکرده‌ایم و ما جایی می‌توانیم درست قدم برداریم که توسعه فرهنگ اسلامی درست اتفاق افتاده باشد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان ادامه داد: نباید فقط به چنین کتاب‌هایی اکتفا کنیم، باید بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را بیش از این تقویت کنیم، چراکه سرانه آمار مطالعه ما ارقام نگران کننده‌ای را نشان می‌دهد. همانطور که تعداد مجلات و فروش آنها در سطح استان بسیار پایین است.

جمشیدی تاکید کرد: امروز یکی از مهمترین دغدغه‌های استانداری اصفهان فرهنگ است، به همین دلیل کارگروه فرهنگی در استانداری اصفهان تشکیل می‌شود که مدیران استان حضور به شدت ضعیفی در این کارگروه دارند.

وی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی استان باید اقدامات بهتر و بیشتری برای فرهنگ انجام دهند و هر زمانی آغازی برای بهبود فرهنگ استان داشته باشند، دیر نیست، گفت: ادعای ما بر این است که کشوری فرهنگی هستیم، اما متاسفانه کشورهای دیگر از آیین و فرهنگ ما بیشتر استفاده کردند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان افزود: دانشگاهیان باید در مقوله فرهنگ یاری کنند و در توسعه فرهنگی ما را به پیش ببرند، چراکه امروز تمام دنیا روی ما زوم کرده و آسیب‌های متعدد اجتماعی دست از سر کشور بر نمی‌دارد. اینکه دور هم جمع شویم و فقط نگرانی‌ها را بگوییم و راهکار یا جایگزینی نداشته باشیم، فایده‌ای ندارد.

جمشیدی تاکید کرد: از همه پایان نامه‌هایی که در دانشگاه‌های این استان نوشته می‌شود، فقط 20 درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد و بقیه به قفسه‌های کتابخانه‌های دانشگاه‌ها می‌روند تا حجمی از خاک روی آنها را بپوشاند.

وی با بیان اینکه عدد کار مفید در استان اصفهان نگران کننده است و با نهایت تاسف باید گفت زیر یک ساعت است، خاطرنشان کرد: اگر رییس نیروی انتظامی اصفهان اعلام می‌کند که کشفیات مواد مخدر در سال جاری 30 درصد نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده، دقیقا باید نگرانی ما را نیز 30 درصد افزایش دهد، این اتفاقات ساده نیست و باید نگران باشیم که آینده فرزندانمان چه می ‌شود؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا