گوناگون

ارتقای فناوری صنعت آب و برق از اولویتهای وزارت نیرو است

81161891 5691601

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین که روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، ˈعلی اکبر مهاجریˈ در جلسه انسجام بخشی و چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت نیرو در استان قزوین افزود: اولویت دیگر امسال وزارت نیرو استفاده از تحقیقات در فعالیتهای مهم و استفاده از بخش خصوصی توانمند است که در دولت تدبیر و امید آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در این وزارتخانه به روی همه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی باز است و استقبال از حضور اساتید برجسته کشور از علم آنها برای توانمندسازی نیروهای شاغل استفاده خواهیم کرد.

مهاجری، اولویت توزیع اعتبارات پژوهشی را حمایت از فعالیتهای بومی ذکر کرد و افزود: از محل سه درصد اعتبارات پژوهشی یک درصد اعتبارات محلی، یک درصد مسائل بخشی و یک درصد ملی تعریف شده که در وزارتخانه اجرایی خواهد شد.

وی ادامه دا د: آموزشها در وزارت نیرو باید بر راساس نیازها و شاخص هایی باشد که استانها تعیین می کنند لذا بدون اینکه در هر استان یک مرکز آموزشی داشته باشیم می توانیم از ظرفیت مراکز آموزش عالی وزارت نیرو بخوبی استفاده کنیم.

معاون تحقیقات و نیروی انسانی وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با ظرفیت سازی تلاش می کنیم با تربیت نیروی انسانی و تقویت بخش خصوصی از توانمندیهای موجود در بخش غیردولتی بخوبی بهره برداری کنیم.

وی اعلام کرد: در سال گذشته اعتبارات تحقیقاتی وزارت نیرو حدود 150 میلیارد ریال بود که در قالب هفت طرح بزرگ ملی و 600 طرح کوچک اجرا شد و امسال بیش از 500 میلیاردریال اعتبار این بخش است که نقطه عطفی در فعالیتهای صنعت آب و برق محسوب می شود.

7390/616

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا