گوناگون

ازتصرف یکهزارو800هکتار زمین در جاسک هرمزگان جلوگیری شد

81206991 5770854

به گزارش ایرنا محمد نصوری چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد:ضمن خلعیت، امتیازات داده شده در قالب امکان تصرف شامل آب و برق نیز لغو گردید.

وی تاکید کرد: طی نشدن مراحل قانونی واگذاری و سستی و حتی سوء استفاده برخی دستگاههای اجرایی و مدیران آنها در گذشته منجر به این تخلفات شده است.

سرپرست اداره کل بازرسی هرمزگان یادآورشد: در حوزه شهری نیز از تصرف غیر قانونی هشت هزار متر مربع از اراضی جاسک جلوگیری شده است.

این منبع یادآورشد: باتوجه به حساسیت سفراسفند ماه سال گذشته دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به هرمزگان و اعلام رسمی خبر منطقه ویژه اقتصادی جاسک گفت: برای جلوگیری از تخلفات احتمالی، شورای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و موات هر بیست روز یکبار به ریاست رئیس کل دادگستری این استان برگزار می گردد.

وی از دیگر فعالیت های این شور به نظارت مستمر برعملکرد دستگاههای ذیربط با هدف حفظ اراضی شهری، منابع طبیعی و موات اشاره و گفت: تاکنون 30 فقره پرونداه در خصوص متخلفین و زمین خوارها تشکیل شده است.

این مقام مسوول افزود: در سه ماهه امسال ضمن27فقره بازرسی سرزده از دستگاههای اجرایی، بر روند اجرای 25فقره مزایده و262فقره مناقصه برگزار شده در سطح این استان نیز نظارت داشته ایم.

وی با بیان اینکه بر روند اجرای 262فقره مناقصه به ارزش دو هزارو 350 میلیارد ریال نظارت شده گفت: به دلیل رعایت نکردن قانون پنج فقره آن لغوشد.

سرپرست اداره کل بازرسی هرمزگان خاطرنشان ساخت: هم اکنون نیز 13 پرونده در مراجع قضایی این استان درحال بررسی است که تا قبل از صدور رای نهایی اطلاعات آنها قابل انتشار نیست.

نصوری ابراز داشت: در حوزه ورزش نیز دو پرونده در زمینه تخلف ورزشکاران و مدیران تیم های فوتبال تشکیل شده که هم اکنون در دیوان محاسبات و مراجع قضایی در مرحله رسیدگی هستند.

این مقام مسوول تصریح کرد: این دو پرونده پیرامون تخطی از فرآیند پیش بینی شده از نوع انقاد قراردادهای فی مابین دست اندرکاران ( مدیران ) باشگاهها و ورزشکاران تشکیل شده است.

استان هرمزگان دارای سه تیم به نامهای شهرداری و آلومینیوم و البدر بندر کنگ ازتوابع بندرلنگه در دسته یک باشگاههای کشور (جام آزاداگان )است.

در اطلاعات منتشره اداره کل بازرسی هرمزگان آمده است: در سال گذشته (92خورشیدی) این اداره کل بر 962فقره مناقصه به ارزش 9هزار میلیارد ریال نظارت داشت که 32مورد از آنها با حجم مالی یکهزارو830 میلیارد ریال لغو شد.

این درحالی است که در اجرای ماده 15 قانون تشکیل سازمان بازرسی کشور امسال 22 برنامه بازرسی از سوی اداره کل بازرسی از دستگاههای اجرایی و شرکت های تحت پوشش دولت در هرمزگان در دست انجام است.

با استقرار هیات های سازمان در دستگاه های مشمول بازرسی، می توان با ارزیابی عملکرد و تطبیق قوانین و مقررات، هدایت درستی در روند رویه های اجرایی بعمل آورد طوریکه اثربخشی انجام برنامه های بازرسی در خصوص ارتقاء سطح کیفی و کمی هر یک از اقدامات دستگاه های اجرایی قابل لمس باشد.ک/3

512/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا