گوناگون

اهداکنندگان برتر خون در استان خوزستان تجلیل شدند

81206978 5770828

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در این آیین مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: کسانی که خون اهدا می کنند در حقیقت به انسان های نیازمند حیات می بخشند و نوع دوستی و معروف را در جامعه گسترش می دهند.

دکترˈعبدالحسین قاسم زادهˈ با بیان اینکه خون هیچ جایگزینی ندارد و در بازار نیز قابل خرید و فروش نیست افزود: با خون دهها فراورده باا رزش خونی از جمله پلاسما ، پلاکت و دارو تهیه می شود و در اختیار مراکز درمانی و دارویی قرار می گیرد.

وی از اهداکنندگان خون به عنوان افراد شاخص و الگو در جامعه یاد کرد و گفت: انسان دوستی بالاترین ارزش انسانی است که در ضمیر اهداکنندگان خون نهفته می باشد.

دکتر قاسم زاده افزود: اهدا کنندگان داوطلب خون بدون هیچ توقعی خون اهدا می کنند واین مصداق بارز دادن هدیه بی منت است و اجر و پاداش آن تنها با خداوند کریم است.

مدیرکل انتقال خون خوزستان تقدیر و تجلیل از انسان هایی که با اهدا خون به یاری نیازمندان می شتابند وظیفه این سازمان دانست گفت: در حقیقت اهداکننده خون به نوعی سنت وقف را در جامعه احیا می کند چون برکات اهدا خون پس از مرگ نصیب اهداکننده می شود.

بنا به این گزارش در این آیین از آقایانˈحسن فیاضی رادˈ با 126بار ، ˈمجید دائمیˈ با 90بار ، ˈمحمد شیرعلیˈ با 106بار، ˈحمید مهدیانˈ با 100بار ، ˈعلیرضا شجاع ˈبا 125بار ، ˈسید محمد یوسفی نیاˈ با 126بار ، ˈهوشنگ نیک فرˈ با 90 بار ، خانم ˈزهرا حسن زاده ˈ با 39 بار و ˈبیژن کیانی فرˈ با 108بار اهدا خون تجلیل به عمل آمد.

این اهدا کنندگان در سه دهه اخیر به صورت مستمر و منظم خون اهدا کرده اند.

اهداکنندگان برتر خون در سخنان کوتاهی ضمن ابراز خرسندی از اینکه با اهدا خون جان بیماری را نجات دادند ، بر ترویج فرهنگ اهدا خون در استان به ویژه برای خانم ها تاکید کردند.

بنا به این گزارش پارسال در استان خوزستان حدود 115هزار واحد خونی به صورت داوطلب اهدا شد.

96 درصد اهدا کنندگان خون در استان آقایان و چهار درصد خانم ها بودند.

538/646

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا