گوناگون

ازدواج اتباع بیگانه با افراد ایرانی منع قانونی دارد

مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد در جریان بازدید نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از این اداره کل اعلام کرد: در نظر داریم در زمینی به مساحت 25 هکتار در یکی از روستاهای اطراف شهر یزد، پس از اخذ مجوزات لازم مهمانسرای اتباع شهر را در چند سال آینده راه‎‎اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، “رضا زارع زاده” مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد در جریان این بازدید با اشاره به وجود دو دسته از اتباع بیگانه در استان، اظهار کرد: در قبال افراد مجاز موظف به خدمت‎‎رسانی هستیم، ولی در قبال افراد غیر مجاز هیچگونه تعهدی نداریم.

وی در خصوص اشتغال اتباع بیگانه نیز اظهار کرد: اتباع در 56 رشته شغلی مجاز به فعالیت هستند که در صورت عدم رعایت کارفرما در شغل‏‏های دیگر، با متخلفین برخورد خواهد شد.

ازدواج اتباع بیگانه با افراد ایرانی منع قانونی دارد

زارع‌زاده افزود: ازدواج اتباع بیگانه با افراد ایرانی دارای منع قانونی است و هرگونه ازدواج غیر رسمی باید با هماهنگی لازم صورت پذیرد.

وی همچنین خطاب به موجرهایی که منازل مسکونی خود را در اختیار اتباع قرار می‌دهند نیز تصریح کرد: قبل از واگذاری منزل باید هماهنگی لازم با این اداره کل صورت پذیرد.

مدیر کل امور اتباع استانداری یزد از رشد 150 درصدی جمع‎‎آوری اتباع غیر مجاز در پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

این مسئول ادامه داد: در راستای برنامه‎‎های مورد نظر اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در میدان میوه و تره بار یزد، 40 نفر از اتباع خارجی دستگیر شدند و کارفرمایان آنان مورد جریمه قرار‏‏ گرفتند.

وی همچنین اعلام کرد: گلخانه‌‏‏ها یزد نیز در حال ساماندهی هستند و 125 مورد اتباع مراکز ضایعات هم شناسایی و به صورت گشت‎‎های با آنها مشترک برخورد شده است.

لزوم اصلاح قوانین در رابطه با اتباع خارجی

زارع‌زاده بیان کرد: باید اصلاح قوانین در مورد ارائه خدمات به مجازین و برخورد با غیر مجازین صورت گیرد که در این رابطه مقرر است، موضوع در کمیسیون امنیت و صحن علنی مجلس مطرح و برخورد مناسب مورد نظر قرار گیرد.

وی افزود: در کشور از جمع 31 استان موجود، وجود اتباع در 17 استان غیر مجاز است و در 14 استان مجاز تلقی می‏‏شود که برای آنها 20 مهمانشهر در نظر گرفته شده است، ولی سه درصد از جمعیت اتباع بیگانه کشور در آنها ساکن هستند.

زارع زاده با بیان این که 10 تا 15 درصد اتباع بیگانه استان یزد در مهمان‌شهرها ساکن هستند، ادامه داد: در نظر داریم در زمینی به مساحت 25 هکتار در یکی از روستاهای اطراف شهر یزد، پس از اخذ مجوزات لازم مهمان‎‎سرای اتباع شهر یزد را در چند سال آینده راه‎‎اندازی کنیم.

مشکلات امنیتی اتباع غیر مجاز در کشور

“محمد صالح جوکار” نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس هم در این بازدید با اشاره به خونگرمی و مهمان‌دوستی مردم استان یزد، تاکید کرد: اگر فرایند قانونی در مورد اتباع رعایت شود، هر دو طرف سود خواهند برد و در غیر این صورت، چیزی جز ضرر عاید طرفین نخواهد شد.

وی انسان‏‏ها را دارای کرامت دانست و خواستار حفظ شأنیت افراد شد و لازمه آن را نیز برنامه‌‏ریزی مناسب در امور مرتبط به اتباع دانست.

جوکار در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اتباع بیگانه در کشور مشمول قوانینی می‌‏‏شوند و در زمان‎‎هایی مثل جنگ در کشورهای همسایه، جمهوری اسلامی پذیرای بخش عظیمی از اتباع خارجی است ولی شاید این قوانین به خوبی اجرا نشود.

وی افزود: راهکار مناسب در مورد ساماندهی اتباع بیگانه این است که کمترین هزینه را در برداشته باشد و نیاز کشور از لحاظ نیروی کار را تامین کند و با توجه به این دو شرط، نحوه ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و غیره نیز مشخص شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مشکل اصلی، اتباع غیر مجاز است که موجب بروز مشکلات امنیتی در کشور می‏‏‌شوند و باید با توجه به قانون، به اهداف مورد نظر دست یابیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا