گوناگون

زنان توانمند استان البرز شناسایی می‌شوند

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت: شناسایی توانمندی واقعی زنان نقش بسزایی در پیشبرد اهداف جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بی‌بی عصمت سرفرازی، امروز، 18 شهریور در نشست مشترک با فرماندار ساوجبلاغ و تعدادی از زنان توانمند استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ، اظهار کرد: منابع انسانی مهم‌ترین عنصر در توسعه و پیشرفت جوامع هستند و نقش بسزایی در پیشبرد اهداف تعیین شده دولت‌ها دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیمی از جمعیت ایران را زنان تشکیل داده‌اند، زنانی که از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف برخوردارند.

سرفرازی افزود: بدون شک اگر زنان جامعه دچار آسیب شوند کل زیرساخت‌های انسانی جامعه از مسیر درست خارج و با آسیب جدی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: بسترسازی برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه منت گذاشتن بر آنها نیست بلکه راهی برای احقاق حقوق واقعی آنان محسوب می‌شود.

سرفرازی تأکید کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته بسیاری از مسئولان به توانمندی‌های واقعی زنان پی برده و سعی دارند از تجربه و توان آنها برای اداره امورات کشور استفاده کنند که این امر به نوبه خود موفقیت بزرگی برای زنان محسوب می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر درک درستی از مسائل و مشکلات زنان در جامعه وجود ندارد که این امر باید مورد بازنگری کارشناسان و متخصصان این حوزه قرار بگیرد.

سرپرست دفترامور بانوان و خانواده استانداری البرز تصریح کرد: بدون شک استفاده از توانمندی‌های بانوان عاملی پیش برنده در رفع مشکلات جامعه به شمار می‌آید.

وی یادآورشد: نگاه توسعه‌ای به بحث زنان نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ چراکه غفلت در خصوص زنان به نوعی غفلت درخصوص همه افراد جامعه محسوب می‌شود.

وی در خصوص پیگیری بحث تشکیل بانک اطلاعاتی زنان استان البرز گفت: در حال حاضر فرم‌هایی برای شناسایی توانمندی‌ها و آسیب‌های زنان استان طراحی شده که در فازهای مختلف در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

سرفرازی تأکید کرد: با جمع‌آوری اطلاعات این فرم‌ها بدون شک می‌توان به اطلاعات دقیقی از گروه هدف که همان زنان توانمند و آسیب‌پذیر استان هستند، دست یافت.

وی ادامه داد: بدون شک بخش دولتی نمی‌تواند به تنهایی این طرح را اجرایی کند بنابراین بخش خصوصی نیز باید وارد میدان شده و مشارکت کند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کارکرد کانون‌های فرهنگی اجتماعی زنان در استان البرز اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعداد زیادی از این کانون‌ها طی سال‌های گذشته به دلیل برخی مشکلات تعطیل شده‌اند که در صدد راه‌اندازی مجدد این کانون‌ها و تقویت کانون‌های فعال موجود هستیم.

وی در ادامه به برخی از مشکلات این کانون‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه این کانون‌ها نه به عنوان تشکل غیردولتی ثبت شده‌اند و نه حمایت چندانی از طرف فرمانداری‌ها دریافت می‌کنند که همین امر فعالیت آنها را با مشکل مواجه ساخته است.

سرفرازی در پایان با تأکید بر اصلاح کارکرد این کانون‌ها، گفت: امروز فعالیت جنبی زنان صرفاً به آشپزی و خانه‌داری و خیاطی و … محدود نمی‌شود و شاهد ورود زنان در حوزه‌های مختلف هستیم بنابراین کارکرد این کانون‌ها نیز باید متناسب با تغییرجامعه متحول شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا