گوناگون

اساتید پزشکی با کمترین هزینه افتخارهای بسیاری آفریدند/ حرف های بسیاری در جهان برای گفتن داریم

به گزارش خبرنگار مهر سید حسن قاضی زاده هاشمی در افتتاحیه پانزدهمین همایش آموزش پزشکی به میزبانی یزد اظهار داشت: با نگاهی به پیشرفت های حوزه پزشکی مشخص است که این بخش سهم و وظیفه خویش را بیش از سایر حوزه ها در حق کشور و انقلاب ادا کرده و در این زمینه به بهترین نحو ممکن وارد عمل شده است.

وی با برشمردن برخی خدمات جامعه پزشکی بعد از پیروزی انقلاب عنوان کرد: قبل از انقلاب نه تنها هیچ پزشک متخصصی در ایران وجود نداشت بلکه اغلب پزشکان عمومی نیز خارجی بودند و ایران بهره بسیار کمی از نیروهای متخصص و عمومی در حوزه پزشکی داشت.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اکنون نه تنها اغلب و شاید همه تخصص های پزشکی را در کشور داریم بلکه پزشکان و اساتید دانشگاه های علوم پزشکی ایران با کمترین هزینه بخشی از علم پزشکی جهان را در دانشگاه های معتبر رقم می زنند.

وی با بیان اینکه دولت ها در حوزه بهداشت درمان و آموزش پزشکی می بینیم که هیچ یک از دولت ها هزینه چندانی در حوزه پزشکی انجام ندادند اما با همین هزینه های کم پزشکان و اساتید ایرانی افتخارآفرینی کردند.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: اکنون در شرایطی هستیم که هم در زمینه نیروهای متخصص، هم دارو و هم فناوری های نوین حرف های بسیاری در جهان برای گفتن داریم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: امروز از نانوتکنولوژی تا ساخت تجهیزات متعدد و ارائه روش های نوین در جراحی در حوزه پزشکی وارد شده ایم که این افتخارات را در هیچ گروه و ارگان و وزارت خانه ای نمی توان یافت.

وی تصریح کرد: اگر فرصت بیشتری برای اساتید و دانشجویان و پزشکان دانشگاه های علوم پزشکی کشور فراهم شود به طور قطع شاهد قدم های بزرگ تر و افتخارات بیشتر خواهیم بود.

قاضی زاده هاشمی اظهار امیدواری کرد نسل جوانی که امروز کرسی های دانشگاه های علوم پزشکی را در اختیار دارند و علاقمندی آنها نسبت به نسل قبل نیز بیشتر است بتواند بیش از نسل گذشته در راه عزت، افتخار و اقتدار میهن اسلامی قدم بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی دولت در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: وزارت بهداشت در برنامه های دولت باید توجه ویژه ای به مردم و بهداشت آنها و کاهش آلام مردم در مسائل درمانی به ویژه هزینه های درمان داشته باشد و امیدواریم آنچه سهم ما است را بتوانیم به درستی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: برای انجام این وظایف به طور قطع کمک همه روسای دانشگاه ها و همکاران آنها در سراسر کشور را نیاز داریم.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد امسال حوزه پزشکی، جامعه پزشکی و همه کارگزاران این بخش بیشتر از گذشته به مسئولیت خطیر خود عمل کنند.

قاضی زاده هاشمی همچنین اظهار امیدواری کرد آمار کسانی که در ارتقای رشته های علوم پزشکی تلاش و فعالیت می کنند هر روز بیش از گذشته افزایش یابد.

به گزارش مهر امشب با برگزاری مراسم افتتاحیه، پانزدهمین همایش سراسری آموزش پزشکی با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی معاونان آموزشی دانشگاه ها دانشجویان و پزشکان شاخص کشور همایش سه روزه ای به میزبانی یزد کلید خورد. این مراسم به طور همزمان اختتامیه هفتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری نیز بود و در این مراسم از صاحبان 31 فرآیند آموزشی از دانشگاه های مختلف کشور تجلیل شد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا