گوناگون

همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای اسلامی شهر الیگودرز در جریان همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان عنوان کرد: شهرداری های لرستان هنوز از نداشتن سرمایه و درآمد مستمر رنج می برند و این یکی از چالش های اصلی پیش روی شوراهاست.

حسین وند گفت: راه اندازی شوراها یک اصل عقلانی است و دین اسلام بارها و بارها به ضرورت ایجاد شورا و لزوم شور و مشورت تاکید کرده است.

رئیس شورای اسلامی الیگودرز در ادامه با بیان اینکه ادارات و نهادهای مختلف همکاری لازم را با شوراها ندارند گفت: بعضی از شوراهای شهرهای استان حتی در تهیه یک مکان ثابت برای برگزاری جلسات خود دچار مشکل هستند.

وی همچنین خواستار همکاری و هماهنگی دستگاهها و شهرداریها شد و تصریح کرد: کیفیت پایین کارهای بعضی ادارات بار مالی فراوانی را برای شهرداری به جا گذاشته بنابراین دستگاه ها و سازمان های مختلف باید در  اجرای طرح ها و پروژه های خود دقت عمل بیشتری داشته باشند .

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دورود نیز در این همایش گفت: شورا بهترین میعادگاه است تا با خرد جمعی و تفکر سرنوشت جامعه را تعیین و در توسعه شهر و روستا و ارتقای سطح زندگی مردم سهیم باشد.

نوری با بیان اینکه بهترین جایگاه برای خدمت به مردم شوراست، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم اهمیت فراوانی قائل است اما شوراها که منتخب مردم هستند همچنان از ابهامات قانونی رنج می برند و در تغییر قانون شوراها دستخوش سیاسی بازی اند.

نوری ادامه داد: متاسفانه تصمیمات شورا ضمانت اجرایی و قانونی ندارد که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

این عضو شورای اسلامی شهر دوود ضمن گلایه از اینکه شورا حتی قدرت تذکر به برخی دستگاه های اجرایی ندارد گفت: مدیریت شهری همچنان تعریف مشخصی در شهرها ندارد که باید برای رفع این مسائل تدبیر جدی اندیشیده شود.

بنابر این گزارش درپایان این مراسم از تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تجلیل به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا