گوناگون

استادیار دانشگاه فردوسی: آرامش بخشی و عشق ورزی از معیارهای یک خانواده موفق است

81232647 5814946

به گزارش ایرنا، ˈجواد بهادرخانˈ روز پنجشنبه در نشست خانواده و مهارتهای زندگی در موسسه فرهنگی قدس مشهد افزود: خانواده باید کانون عشق ورزی باشد و عشق و علاقه در بین اعضای خانواده منجر به شکوه و پایداری کانون خانواده می شود.

وی گفت: همچنین یک خانواده موفق همانند یک سیستم است که اعضای آن به هم پیوسته و برای رسیدن به اهداف عالیه تلاش می کنند.

این کارشناس ارشد روان شناسی بالینی افزود: زن و شوهر باید در کانون خانواده ضمن درک و تفاهم مشترک با وظایف و مسوولیت های یکدیگر آشنایی کافی داشته و مرد به عنوان رهبر و مسوول یک خانواده باید در وهله نخست تکیه گاه همسر خود بوده و اقتدار و توانایی برقراری ارتباط عاطفی با زن و بچه های خود داشته باشد.

بهادرخان گفت: در یک خانواده موفق زن و شوهر و اعضای آن دارای مهارت کافی در گفت و گو پیرامون مسائل و مشکلات خانوادگی و اشتیاق برای دیدن و هم کلامی با یکدیگر هستند و هیچ زمان از این مساله خسته نمی شوند.

این استادیار دانشگاه، تعداد بسیار طلاق و کاهش ازدواج در استان خراسان رضوی را یادآور شد و فقدان توانایی لازم در تشکیل خانواده موفق را از دلایل موثر در این زمینه دانست.

بهادرخان گفت: مسوولین و دولتمردان باید در حفظ خانواده و ارتقای سطح توانمندی های یک خانواده موفق تلاش کنند و سپس دغدغه سایر مسائل جامعه را داشته باشند.

یک واعظ و مشاور دیگر جوانان و خانواده مشهد نیز گفت: سرمنشاء بسیاری از اختلافها در خانواده و معضل طلاق، بحث و جدل در میان اعضای آن و از جمله زن و شوهر است.

حجت الاسلام ˈسید مهدی واعظ موسویˈ افزایش سطح اطلاعات همسران نسبت به مبانی و تعالیم اسلامی و ارتباطی خانواده، آشنایی نسبت به نیازها و توانمندی ها و شخصیت فردی و اجتماعی یکدیگر، اهتمام برای تربیت صحیح فرزندان و ارتقای سطح خود کنترلی و خود اتکایی فرزندان و نهادینه سازی ارزشها و تعالیم اسلامی خانواده ها را از معیارهای مهم یک خانواده موفق دانست.

نشست خانواده و مهارتهای زندگی با عنوان خانواده و آیین همسرداری توسط معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی و با مشارکت موسسه فرهنگی قدس به مدت یک روز در مشهد برگزار شد./2

7490/664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا