گوناگون

رییس منابع طبیعی میانه در مورد احتمال وقوع آتش سوزی منابع طبیعی هشدار داد

به گزارش ایرنا ، ˈ محمدعلی مهریان ˈ روز پنج شنبه درگفت و گو با ایرنا، با بیان اهمیت منابع طبیعی در زندگی روزمره مردم بویژه در تولید اکسیژن مورد نیاز، با توجه به پیش بینی افزایش درجه حرارت در ماه های تابستان که منجر به خشکیدگی علوفه خواهد شد، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی به ویژه مراتع را بسیار بالا خواند .

وی درهمین راستا و برای پیشگیری از نابودی منابع طبیعی از تمامی شهروندان ، دامداران روستایی و عشایری ، گردشگران و کشاورزان و سایر اقشار درخواست کرد تا اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را در جهت جلوگیری از وقوع حریق رعایت کنند.

مهریان از کشاورزان خواست تا پس از برداشت محصول گندم خود، از آتش زدن کاه وکلش مزارع خود اجتناب کنند چرا که ایجاد آتش سوزی علاوه بر این که مواد آلی و موجودات مفید خاک را از بین می برد ، موجب سرایت آتش به مراتع و از بین رفتن علوفه احشام و تخریب ساختمان خاک نیز می شود .

وی از چوپانان ، دامداران و گردشگران نیز خواست تا در صورت نیاز به ایجاد آتش به منظور پخت و پز مسائل ایمنی را دقیقاً رعایت کرده و قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میانه از عموم مردم نیز خواست تا از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن به زمین، از ایجاد حریق به منظور تفریح و شادی جدا خودداری کنند زیرا این عمل آنها موجب از بین رفتن بوته ها ، ایجاد حساسیت زمین به فرسایش ،وقوع سیل و آلودگی محیط زیست خواهد شد.

مهریان از عموم مردم نیز خواست تا در صورت مشاهده حریق در عرصه های منابع طبیعی (مراتع) فوراً موضوع را با تلفن 2233900 – 1504 به مرکز امداد جنگل و مراتع اطلاع دهند .

وی تاکید کرد: با افرادی که به هر طریق موجب حریق در عرصه های منابع طبیعی شوند برخورد شده و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

7231 / 587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا