گوناگون

استاد دانشگاه دمشق: در دوران سرنوشت سازی قرار داریم/ انتخابات سوریه خوشایند غرب نیست

” بسام ابوعبدالله” استاد علوم سیاسی دانشگاه دمشق در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به سوریه درباره وضعیت انتخابات ریاست جمهوری سوریه، اظهار داشت: سوریه هم اکنون در دوران سرنوشت سازی به سر می برد و نمی توان شرایط این کشور را با دیگری کشورهایی که در آنها انتخابات برگزار می شود، مقایسه کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه سوریه هم اکنون با یک جنگ همه جانبه روبرو است برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یک حمایت و پشتیبانی مردمی از دولت و ارتش در رسیدگی به امور کشور و مبارزه با تروریسم محسوب می شود.

وی افزود: انتخابات در سوریه در واقع پیامی مردمی است که غربیها تلاش داشتند آن را پنهان نگه دارند. این انتخابات پیام مهمی به کشورهای خارجی خواهد داشت که مردم سوریه می خواهند اراده خود را با حضور در انتخابات نشان دهند.

بسام ابوعبدالله تاکید کرد: از لحاظ لجستیکی نیز تدابیر لازم برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات اندیشیده شده است و البته ممکن است شاهد برخی مسائل و حوادث امنیتی باشیم.

وی افزود: من پیش بینی می کنم همان تصاویری که افکار عمومی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در لبنان دیدند بار دیگر در داخل سوریه تکرار شود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه دمشق در ادامه با اشاره به اینکه مردم سوریه مشارکت در انتخابات را پاسخ محکمی به اقدامات کشورهای غربی می دانند، افزود: به نظر من انتخابات گام نخست در سوریه برای عبور از بحران است. غربیها صحنه هایی که در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در لبنان رخ داد را دید و به نظر من آنها بار دیگر این وقایع را در خاک سوریه خواهند دید.

وی درباره آینده سوریه پس از انتخابات نیز گفت: من معتقدم پس از انتخابات تحولات متعددی در سوریه رخ می دهد، از جمله اینکه ما شاهد آغاز گفتگوهای ملی میان جریانهای سیاسی و آغاز روند بازسازی کشور خواهیم بود.

بسام ابوعبدالله با اشاره به چالشهای پیش روی رئیس جمهور آتی سوریه، افزود: در نهایت سوریه به عقب باز نمی گردد، ملت سوریه هزینه های سنگینی برای بازگشت به آرامش گذشته متحمل شده است. من معتقدم پس از سرکوب کامل گروههای تروریستی و بازگشت کامل امنیت به کشور ، سوریه مسیر پیشرفت را آغاز خواهد کرد.

وی همچنین در پایان این گفتگو از کنمکهای همیشگی جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه تقدیر و تشکر کرد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا