گوناگون

استاندارد در تحقق اقتصاد مقاومتی نقشی ممتاز دارد

محمد علی یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر محتوی بند (24)  را افزایش پوشش استاندارد برای تمامی محصولات داخلی و ترویج این مهم اشاره کرد و  افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه و ترویج استاندارد نقش مهم و برجسته ای دارد.

وی همچنین با بیان اینکه بر اساس سند چشم انداز تا سال 1404 هیچ کالا و خدماتی بدون استاندارد در کشور باقی نخواهد ماند، اظهارداشت: با توجه به هجمه شدید دشمنان بر اقتصاد و  مقابله با انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی برخی از دستگاه ها به ویژه  موسسه استاندارد را مکلف کرد طی یک برنامه منظمی این کار را تحقق بخشند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: همه این اقدامات در راستای تحقق بخشی به کیفیت کالاهای ایرانی و جلب رضایتمندی مشتریان است.

 وی افزود: موسسه استاندارد با بهره گیری از کارشناسان، تمامی کالاها و بازار را کنترل و طبق یک برنامه منظم تا پایان برنامه ششم توسعه این مهم را به سر انجام خواهد رساند.

یوسفی اظهارداشت: ایجاد و گسترش آزمایشگاه های فنی به ویژه در مراکزی که فعالیت های عمرانی و صنعتی انجام می گیرد راهکار خوبی برای اعمال نظارت دقیق بر استاندارد های مربوطه است.

وی در ادامه با بیان اینکه استاندارد گیلان 22 آزمایشگاه فعال غیر از گمرکات دارد، اذعان داشت: برای بهره جستن از تمامی ظرفیت های استان از آزمایشگاه های دانشگاه و دانشکده ها و همچنین بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان یادآورشد: در حال حاضر 60 آزمایشگاه فعال امروز مورد بهره برداری موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی برای ارزیابی انطباق و بررسی ویژگی ها کالا در صنایع مختلف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا