گوناگون

جوانان گمیشانی برای بازگشت شهر خود به دوران طلایی اش تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی نصیبی، صبح یکشنبه در جمع جوانان شهرستان گمیشان با آفت دانستن نگاه تشریفاتی به جوانان گفت: تلاش ما فراهم کردن زمینه لازم برای استفاده از تفکرات نو و از ایده های جوانان بخصوص بخش تحصیل کرده است.

وی با بیان این که به تلاش می کنیم ضمن با پرهیز از اقدامات تکراری و صرفاً آماری، شرایط نشاط اجتماعی و همگرایی در بین جوانان استان ایجاد کنیم، از حساسیت استاندار درباره موضوعات جوانان خبرداد و افزود: انتخاب مشاوران جوان فرمانداری ها با هماهنگی فرمانداران انجام خواهد شد و داشتن تحصیلات دانشگاهی، بومی شهرستان بودن، آشنایی با مفاهیم توسعه، داشتن قدرت راهبری، آشنایی با امور اداری، قدرت تعامل و ارتباط با جوانان، آشنایی با سیاست های دولت تدبیر و امید، بخشی از ملاک های ما در این راستا خواهد بود.

وی بیان کرد: انتخاب مشاور جوان ادارات کل استانی نیزاز سوی مدیران کل و روسای دستگاه های اجرایی با هماهنگی این حوزه صورت خواهد گرفت.

نصیبی اظهار کرد: برخی از طرح های ما در حوزه جوانان، پس از کسب تایید مقامات استانی قابلیت اجرا داشته که در صورت کسب مجوز، در راستای اعلام و اجرایی شدن آنها گام خواهیم برداشت.

وی همچنین با اشاره به تاریخچه گمیشان، به رونق تجاری این منطقه در گذشته اشاره کرد و گفت: اگر جوانان این شهرستان بخواهند دوباره گمیشان به روزهای طلایی خود بازگردد می بایست خود وارد میدان شده و با گریز از بی تفاوتی، پیگیر برنامه های مرتبط با توسعه شهرستان باشند.

وی اذعان کرد: در دوران جنگ تحمیلی، بسیاری از تحولات را جوانان زیر 25 سال رقم زده و حتی بسیاری از سرداران شهید کشور در عنفوان جوانی، مسئولیت های خطیری را درهنگام دفاع مقدس داشتند که این موضوع علاوه بر اعتماد مسئولان، نشانگر حضور در صحنه و خودباوری جوانان بود.

مشاور استاندار گلستان در امور جوانان اظهار کرد: برای ایجاد تحول، داشتن پول و سرمایه اقتصادی شرط لازم نیست بلکه مهمتر از آن انگیزه و سرمایه انسانی و اجتماعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا