گوناگون

استاندار ایلام: ایل بزرگ خزل نقش بزرگی در پیروزی دفاع مقدس داشت

81135433 5646063

به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا مرواریدˈ عصر چهارشنبه در اجتماع بزرگ مردم دهستان آسمان آباد اظهار کرد: مردم این ایل، مامن و حامی انقلابیون پیش و پس از انقلاب بودند؛ و در دوران جنگ تحمیلی نیز با رشادت ها و دلیری مثال زدنی دوشادوش رزمندگان اسلام و مردم استان ایلام از کیان انقلاب دفاع کردند و حماسه بزرگ فتح میمک را رقم زدند.

وی افزود: نقش بزرگ ایل خزل و مردم استان قهرمان ایلام در پیروزی بر رژیم بعث صدام و حفاظت از مرزهای کشور هیچ گاه فراموش نمی شود.

وی ادامه داد: دهستان آسمان آباد مغز استان ایلام است و فرهیختگان بزرگی از این منطقه در کشور درخشیده اند.

مروارید گفت: پیگیری های فراوانی برای رشد و پیشرفت بخش های مختلف استان از سوی مسوولان دولت تدیبر و امید در حال انجام است که امیدواریم با حمایت دولت منتخب مردم، ایلامی های سرافراز هرچه زودتر از مزایای اجرایی شدن طرح های توسعه ای برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: همه تلاش ما ایجاد اشتغال، رفع بیکاری جوانان، حرکت بسوی توسعه و تحول و بهره گیری از ظرفیت های سرشار و توانمندی های کم نظیر استان است.

استاندار ایلام افزود: این منطقه از میهن اسلامی با وجود داشتن منابع نفت و گاز بسیار، کانی های غیر فلزی، نیروی کار فعال و ارزشمند، برخورداری از مزیت مرز بین المللی مهران، کشاورزی و دامپروری و فراوانی آب و خاک حاصلخیز مستعد توسعه همه جانبه است.

به گزارش ایرنا، شهر هشت هزار نفری آسمان آباد مرکز دهستان به همین نام از توابع شهرستان چرداول در فاصله 35 کیلومتری ایلام مرکز استان قرار دارد.

این دهستان 18 هزار نفری دارای 12 روستا و 13 هزار هکتار زمین کشاورزی است.

خزل از ایل های مهم و عمده استان ایلام است.

مردم این ایل 26 دی ماه سال 59 در حماسه آزادسازی بلندی های راهبردی میمک از اشغال دشمن بعثی نقش بی بدیلی داشتند. ک/2

7177/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا