گوناگون

بارش شدید باران در خراسان شمالی تردد خودروها را دشوار کرد

81135430 5646060

به گزارش ایرنا، بارش باران در بجنورد که به صورت رگبارهای پراکنده تداوم دارد، باعث آبگرفتگی معابر عمومی مرکز استان خراسان شمالی شده است.

باران شدید بهاری در نخستین روزهای اردیبهشت در بجنورد، گرچه برخی از مردم بخصوص کشاورزان را که نگران خشکسالی و کمبود بارندگی ها بودند خوشحال کرد، ولی مشکلاتی که برای تردد عابران ایجاد کرد برخی از خانواده ها را به یاد خاطرات تلخ دو سال قبل انداخت که یک مادر و فرزند در سیلاب جوی حاشیه خیابان غرق شدند.

مرکز مدیریت راههای خراسان شمالی نیز اعلام کرد: بارش شدید باران که از عصر امروز اکثر محورهای درون و برون شهری این استان را فراگرفته تداوم دارد که این بارش در گردنه ˈاسدلیˈ در محور بجنورد – اسفراین با تگرک و باد همراه است.

براساس این گزارش، بارش شدید باران و همراه شدن تگرگ به خصوص در گردنه اسدلی در محور بجنورد – اسفراین و نیز مسیر فاروج – قوچان، تردد خودروها با کندی صورت می گیرد.

مرکز مدیریت راههای استان خراسان شمالی از رانندگان خواست به دلیل بارش شدید باران و کاهش دید با سرعت مطمئن تردد کنند.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در اطلاعیه ای اعلام کرد: به دلیل نفوذ سامانه بارشی در استان از عصر امروز بارش شدید باران این استان را فراخواهد گرفت که در نواحی کوهستانی به صورت تگرگ خواهند بود.

این اداره کل در اطلاعیه خود که به ستاد مدیریت بحران استانداری نیز نمابر شده؛ خواستار اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارتا احتمالی ناشی از این بارندگی شده است.

در هفت ماه سال زراعی جاری (از مهرماه 92 تا پایان فروردین 93) 141 میلی متر باران در استان خراسان شمالی باریده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد کاهش داشته است. ک/3

2712/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا