گوناگون

استاندار ایلام خبر داد: خسارت زلزله به 10 هزار واحد مسکونی

استاندار ایلام گفت: زلزله به 10 هزار واحد مسکونی و زیر ساخت‌های آبدانان خسارت وارد کرده است و با کمک‌های دولت در راستای بازسازی خرابی‌های ناشی از این زلزله اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

«محمدرضا مروارید» در گفت‌وگو‌ با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام ،اظهار کرد: ادامه داشتن پس لرزه باعث ایجاد نگرانی در بین مردم شده به گونه‌ای که مردم در بیرون از منازل حضور دارند و همین امر نیاز به چادر و اسکان موقت را افزایش می‌دهد.

استاندار ایلام گفت: اطلاع‌رسانی به مردم در روز گذشته سبب شد که باوجود شدت زلزله که کمی بیش از 6 ریشتر بود خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات انسانی رخ ندهد که جای خوشحالی دارد.

وی با بیان اینکه زلزله تلفات انسانی نداشته و تعداد مجروحان نزدیک به 20 نفر است، ادامه داد: خسارات وارد آمده به منازل از 10 تا 100 درصد است و در بر اساس برآوردهای انجام شده، حدوداً 10 هزار واحد مسکونی دچار آسیب شده‌اند و میزان خسارات در روستاهای نزدیک به مور‌موری بیش از سایر مناطق است.

استاندار ایلام تأکید کرد: به زیرساخت‌های آبدانان شامل راه‌های مواصلاتی، آ‌ب و برق نیز خسارات شدیدی وارد شده که انتظار می‌رود مسئولان در راستای جبران خسارات وارده و کمک به مقاوم‌سازی منازل و بازسازی زیرساخت‌ها به ویژه در روستاها کمک‌های لازم را به عمل آورند.

مروارید با اشاره به پیگیری‌های به عمل آمده از سوی دفتر رئیس‌جمهور، خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس‌جمهور نیز در تماس‌های مکرر مسائل مربوط به میزان حادثه و فرایند امدادرسانی را پیگیری کرده است.

وی با ابراز رضایت از فرایند امداد‌رسانی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول به خوبی حادثه را مدیریت کرده و خوشبختانه هلال احمر، اداره راه، شرکت برق، دانشگاه علوم پزشکی، آب روستایی، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی در راستای کمک به زلزله‌زدگان و برقراری نظم و آرامش در منطقه تلاش می‌کنند، همچنین کمک‌هایی نیز از دیگر استان‌ها دریافت شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا