گوناگون

استاندار ایلام: قوانین بانکی به مانع اصلی رکود سرمایه گذاری تبدیل شده اند

81231073 5812285

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، به نقل از پایگاه خبری استانداری، «محمدرضا مروارید» در دیدار عضو هیات بانک سپه اظهار کرد: قوانین و بروکراسی اداری بانک ها مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده و بسیاری از صاحبان صنایع و مشاغل تولیدی این استان برای بازپرداخت تسهیلات در تنگنا قرار گرفته اند.

وی افزود: بسیاری از طرح های اقتصادی ، صنعتی و کشاورزی که در استان تعریف و تسهیلات به آنها اعطا شده است، بدون کارشناسی دقیق و توجیه اقتصادی بوده و اکنون با مشکل عدم بازپرداخت اقساط مواجه اند.

مدیر ارشد استان یادآور شد: بنده در شرایط کنونی به هیچیک از متقاضیان توصیه نمی کنم برای دریافت تسهیلات به بانک ها مراجعه کنند چون بسیاری از افرادیکه وارد حوزه صنعت و اجرای طرح های مختلف شده اند اکنون با بدهی های سنگین بانکی مواجه شده اند.

مروارید ادامه داد: بانک ها در کشور می بایست مسیر توسعه و پیشرفت را هموار کنند در حالیکه اکنون یکی از موانع توسعه و سرمایه گذاری در استان ایلام همین بانک ها هستند.

وی بحث منابع و مصارف بانک ها را در استان هایی همچون ایلام غیر منطقی خواند و تاکید کرد: این گونه قوانین در استان های محرومی مانند ایلام که در جنگ تحمیلی نیز درگیر دفاع از کشور بودند نباید مانع توسعه و آبادانی شود.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: باید با یک دید آینده نگر برنامه ریزی دقیق و جامعی برای اجرای طرح های اقتصادی در حوزه های مختلف صنعت ، خدمات و کشاورزی اتخاذ شده تا شاهد ارتقا وضعیت رفاهی مردم بوده و اشتغال زایی نیز در استان گسترش یابد.

در پایان این دیدار با قدردانی از خدمات «عزیزی» ، «اسداللهی» به عنوان مدیرعامل جدید بانک سپه استان ایلام معرفی شد. ک/1

7173/540

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا