گوناگون

استاندار: بازخورد سرمایه گذاری در گیلان به نفع کشور است

81174483 5713468

به گزارش ایرنا، ˈمحمد علی نجفیˈ روز جمعه در آیین افتتاح فاز هفتم موزه میراث روستایی گیلان گفت: می بایست از ظرفیت ها و فرصت های گیلان بویژه در بخش گردشگری به نفع کشور نیز بهره مند شد.

وی اظهار کرد: موزه میراث روستایی گیلان و بوجاق کیاشهر یک ظرفیت استثنایی در استان است اما متاسفانه با وجود چنین فرصت هایی، بیکاری یکی از معضلات استان است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت سواحل یکی دیگر از ظرفیت های استان است و امروز در دستور ویژه و با نگاه مثبت پیگیری می شود.

نجفی افزود: گیلان مباحث سواحل دریای خزر را هدایت می کند و اعتبارات خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امیدواریم در دولت تدبیر و امید کاری نو و جدید در این زمینه انجام شود.

وی تاکید کرد: امروز در بحث توسعه پایدار یکی از تکیه گاه ها بحث صنعت گردشگری است و می بایست تقویت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این آیین گفت: گردشگری یکی از ظرفیت های مهم استان است که با تقویت و توجه ، نقش مهمی در رونق اقتصادی خواهد داشت.

ˈرضا علیزاده ˈ افزود: موزه میراث روستایی گیلان امروز در بعد گردشگری ، اعتبار ملی و بین المللی یافته است.

وی اظهار کرد: هفت فاز از 9 فاز تعریف شده موزه میراث روستایی گیلان به بهره برداری رسیده که امیدواریم با حمایتهای ملی و استانی بقیه حوزه های پیش بینی شده به اتمام برسد.

بر پایه مطالعاتی که با هدف شناسایی ویژگی های فرهنگی – معماری روستاهای گیلان انجام شد؛ ٩حوزه فرهنگی -معماری در گیلان شناسایی شده که هر یک از این حوزه ها با بازسازی یک روستا در محل موزه میراث روستایی گیلان معرفی می شوند.

فاز هفتم موزه میراث روستایی مربوط به حوزه فرهنگی – معماری کوهستان شرق گیلان است که امروز با حضور مقامات استانی و کشوری افتتاح شد.

موزه میراث روستایی گیلان واقع در جنگل های سراوان رشت زندگی روستایی یکصد سال گذشته استان را به نمایش گذاشته و تاکنون جلگه شرق، جلگه مرکز، جلگه غرب، کوهپایه غرب، کوهستان غرب و کوهپایه شرق افتتاح شده و مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی است.ک/2

1881/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا