گوناگون

کارشناس اقتصادی: بن کالا گزینه مناسب تری نسبت به سبد کالا است

81174480 5713465

علی دینی ترکمانی روز جمعه در برنامه مناظره شبکه یک سیما با بیان این که ارایه سبد کالا هم به صورت نقدی و هم بصورت جنسی موجب افزایش نقدینگی در جامعه می شود، گفت: فرقی نمی کند به مردم پرداخت نقدی یا جنسی شود؛ زیرا از نظر بار هزینه و بودجه برای دولت به یک میزان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: سیاستگذاری اقتصادی نیازمند دو مولفه است، نخستین مولفه درک صحیح از دانش و معرفت علم اقتصادی و دومین درک صحیح از یک اقتصاد یا جامعه و یا پدیده هایی که در آن جامعه وجود دارد ، است.

به گفته ترکمانی از منظر مولفه اول، گزینه سبدکالا به دلیل اینکه آزادی انتخاب را کمتر می کند، باعث کاهش رفاه جامعه می شود.

وی تصریح کرد: اما مولفه دوم را در شرایط خاص جامعه باید مدنظر قرار داد، یعنی اگر سرپرستان جامعه از منابع نقدی سوء استفاده کرده و برای اعتیاد هزینه کنند، آن زمان سبدکالا گزینه بسیار خوبی است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد حتی اگر در برخی از مناطق کشور تبعیض جنسیتی درباره دختران و پسران وجود داشته باشد، سبد کالا می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا بطور مستقیم تری در اختیار فرد مورد نظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به مساله تورم در کشور تصریح کرد اگر ترکیب سبد کالا و میزان آن کاهش پیدا نکند می تواند گزینه مناسبی باشد.

سی و پنجمین برنامه مناظره شبکه یک سیما امروز با حضور کارشناسان و صاحبنظران به موضوع سبد حمایتی دولت می پردازد.

کدام راه را برای تامین امنیت تغذیه خانواده های نیازمند کارآمدتر می دانید؟ 1.ارائه سبد کالا 2.ارائه بن مواد غذایی و 3 پرداخت نقدی سوال نظرسنجی این هفته برنامه مناظره است.

سیام(3)**9103**1561

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا