گوناگون

استاندار خراسان رضوی: نباید به مسائل پژوهشی نگاهی فرمایشی داشت

81130356 5637658

به گزارش ایرنا ، علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در جلسه شورای فنی استان خراسان رضوی افزود در پاسخ به تعدادی از مدیران استان که در خصوص جذب یک درصد بودجه پژوهشی دستگاههای اجرایی مسائلی عنوان کردند افزود: این نگاه فرمایشی مورد انتقاد است.

وی اظهارداشت: ما در خراسان رضوی مجموعه های علمی بسیار توانمندی را در اختیار داریم و از طرفی مدیران با حجم بالای مشکلات کار اجرایی مواجهند که روزمره گی اجازه نمی دهد این مشکلات را حل کنند بنابر این باید از توان علمی استان برای حل مشکلات بهره ببرند.

وی افزود: ردیف های پژوهشی بودجه ها به همین منظور تعیین شده تا مدیران، مشکلات را مدیریت کنند لذا باید به پژوهش، اجرایی تر نگاه نموده و از آن استفاده بهینه برد.

استاندار خراسان رضوی گفت:در سالیان گذشته نیز مانند امسال، درصدی از بودجه سالانه در ماههای انتهایی سال تخصیص می یافته است که امسال نیز 17درصد بودجه سالانه استان در این دوره زمانی تخصیص یافته است.

رشیدیان افزود:فرصت چهار ماهه جذب مابقی بودجه، فرصت مناسبی است و چگونگی جذب بودجه از شاخص های ارزیابی و ارزشیابی عملکرد مدیران دستگاههاست که اگر انجام نشود مدیر باید درباره نحوه عملکردش پاسخگو باشد چون بازگشت بودجه به خزانه کل، امر دردناکی است.

وی گفت:خوشبختانه دستگاههای نظارتی استان مانند دیوان محاسبات درک متقابلی از شرایط دارند و در زمینه جذب بودجه با دستگاههای استان همکاری می کنند.

وی تاکید کرد:اگر دستگاهی واقعا نمی تواند بودجه اش را جذب کند امکانی فراهم شود تا دستگاههایی که به پیمانکاران بدهی دارند بتوانند از این بودجه بهره مند شوند و بدهی پیمانکاران پرداخت گردد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این جلسه گفت:مشهد شهری زیارتی است و حجم بالای زائران حرم مطهر رضوی در این شهر موجب مصرف خیلی زیاد آب در آن می شود لذا باید به این کلانشهر کشور نگاهی ملی داشت.

رشیدیان افزود:آب و فاضلاب کشور تاکنون نظر این گونه ای به کلانشهر مشهد داشته و امید است که وزیر نیرو و معاونانشان نیز نگاه حل معضل و ریشه ای و بلند مدتی به مسائل مشهد داشته باشند.

وی با اشاره به مشکل بالا آمدن موضعی آب در برخی نقاط شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد در خصوص ارتفاع گودبرداریهای سازه های سنگین باید انجام مطالعات را اجباری و الزامی کند.

1922/659

انتهای پیام /*

Contact the editor:
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا