گوناگون

استاندار: رییس جمهوری نگاه ویژه به توسعه سیستان و بلوچستان دارد

81232588 5814827

به گزارش روز پنجشنبه استانداری سیستان و بلوچستان، ˈعلی اوسط هاشمیˈ در جمع سران طوایف و قبایل، معتمدان و علمای استان افزود: دولتمردان به بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور نگاه ویژه دارند.

وی با اشاره به طرح های مصوب سفر استانی دکتر روحانی گفت: هفت طرح بزرگ برای سیستان و بلوچستان در این سفر مصوب شده که با اجرای این طرح ها استان متحول خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون 18 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است گفت: دولت مصمم است تا سه سال آینده 146 هزار هکتار از مزارع استان را تحت پوشش سامانه آبیاری نوین قرار دهد.

هاشمی با اشاره به فعالیت خوب در حال انجام در بخش معدن استان افزود: از مجموع 200 هزار کیلومتر مربع گستره معدنی کشور که قرار است مورد اکتشاف قرار گیرند 86 هزار کیلومتر مربع آن مربوط به سیستان و بلوچستان است که نشان از تحول عظیم در توسعه فعالیت های اکتشافی دارد.

وی با بیان اینکه جانمایی کارخانه پتروشیمی ایرانشهر هفته گذشته با حضور مسوولان پتروشیمی کشور انجام شد اظهار داشت: با ساخت این کارخانه حداقل 20 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی سرمایه گذاری در صنعت گاز را یکی دیگر از طرح های بزرگ استان برشمرد و گفت: تا پایان سال 95، جمعیت قابل توجهی از مردم سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و همچنین ظرفیت بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور از 5/2 میلیون تن به 5/6 میلیون تن تا پایان سال افزایش می یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خط آهن چابهار-زاهدان با دو هزار میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت است افزود: دولت یازدهم مصمم به اجرای این مسیر ریلی تا پایان کار خود خواهد بود. ک/1

7307 / 653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا