گوناگون

نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف نیاز به کار گروهی دارد

81232594 5814848

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیژن زندیه روز پنجشنبه در نشست حجاب و عفاف شهرستان بیجار با تاکید بر وجود برنامه و داشتن راهکار مناسب در نشست های مرتبط با این مقوله، افزود: نشست هایی از این دست نیاز به کار کارشناسی و برنامه دارد و تنها حضور صرف و بیان نکته نظرات راهگشا نیست و تاکنون نیز نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

وی موضوع حجاب و نگاه به وضعیت آن را متوجه یک دستگاه و نهاد مردمی یا دولتی ندانست و افزود: خانواده اصلی ترین نقش را در خصوص ایجاد فرهنگ حجاب و عفاف را دارد و باید فرهنگ سازی کنیم تا جامعه به اراده خود به رعایت آن به پردازد.

فرماندار شهرستان بیجار وابسته نمودن و تعبیر تعطیل شدن حجاب و عفاف در بعضی از ادارات و نهادها را ظلم به آن اداره دانست و گفت: موضوع عفاف که مهمتر از حجاب است و به علت اینکه مشهود نیست نمی توان برای آن تعریفی ارائه داد به عوامل و دلایل زیادی بستگی دارد.

زندیه به برگزاری همایش حجاب و عفاف در چند روز آینده در شهرستان اشاره و خواستار تدوین برنامه کاری مدون و طولانی با محوریت خانواده و فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف بخصوص دانشجویان و دانش آموزان شد.

به گفته زندیه بعضی از دستگاه های دولتی و آموزشی به علت ارتباط بیشتری که با اقشار مختلف مردم دارند می توانند در تقویت بنیان های دینی موثر باشند و انتظار می رود دیگر ادارات با همفکری و همکاری راهکارهای واقع بینانه و مفید به ستاد و نهادهای مجری ارائه نمایند.

فرماندار بیجار رعایت حجاب و عفاف را برای مرد و زن مساوی دانست و اظهار کرد: مردان نیز به میزان زنان و شاید بیشتر به علت اطاعتی که خانواده از مرد دارد در بهینه سازی موضوع حجاب و عفاف مسوول هستند.

وی به اعضای ستاد توصیه کرد: کارشناسان در نشست های بعدی با همراه داشتن برنامه عملی و کار کارشناسی شده و در سطحی قابل قبول شرکت نمایند تا جلسات از روزمرگی و صرف حرف زدن خارج شود.

در این جلسه بعضی از اعضای حاضر در نشست نیز به طرح دیدگاه های خود برای تاثیر گذاری بر نقشه ها و دشمنی های که برای زدودن عفت جامعه از طریق ماهواره ها، کتب و نشریات، فیلم و نرم افزارهای ضد اخلاقی، روش کار بر اساس کار کسانی که برای نشر مفاسد اخلاقی و حتی نوع لباس کار می کنند، ارائه الگوهای موفق حجاب و عفاف در بین جامعه، معرفی کارهای موفق از طرف نهادهای متولی و فعال سازی نهادهای مردمی تأکید نمودند.ک/3

7530/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا