گوناگون

استاندار زنجان:زنجان صاحب چهار نیروگاه برق می شود

81181921 5726791

جمشید انصاری روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا، افزود: مصوبه احداث چهار نیروگاه برق 500 مگا واتی در زنجان در سال 85 به تصویب رسیده است.

وی یادآورشد: از این تعداد تاکنون فقط یک نیروگاه برق توسط دولت احداث شده است که هم اکنون با ظرفیت 600 مگا وات فعالیت می کند.

انصاری اظهار کرد: بنا بود این چهار نیروگاه با ورود بخش خصوصی احداث شوند که به علت تعلل ایجاد شده، دولت برای احداث نیروگاه شماره 3 در سلطانیه وارد عمل شد.

استاندارزنجان گفت: رفع مشکلات احداث نیروگاه های یک، دو و چهار در دستور کار پیگیری مسوولان این استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون استان زنجان با کسری497 مگاواتی برق در شهرک های صنعتی مواجه است.

انصاری ادامه داد: عملیات اجرایی نیروگاه شماره دو زنجان از خرداد امسال با تخصیص 300 میلیون یورو تسهیلات با عاملیت بانک صنعت و معدن آغاز می شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه فاز نخست نیروگاه شماره دو زنجان طی14 و کل آن در 24 ماه به بهره برداری می رسد، محل احداث این نیروگاه را منطقه سلطان آباد در غرب شهر زنجان عنوان کرد.

به گفته وی با احداث این نیروگاه مشکل برق منطقه غرب زنجان برطرف خواهد شد.

انصاری به ورود بانک توسعه صادرات و صنعت و معدن برای برطرف سازی مشکلات مالی نیروگاه شماره یک زنجان اشاره کرد و از تامین منابع مالی مورد نیاز آن از محل ورود سرمایه های خارجی چینی خبر داد.

استاندار زنجان احداث این نیروگاه را زمینه ساز رفع مشکل کسری برق منطقه شرق این استان برشمرد.

وی برطرف سازی مشکل نیروگاه شماره 4 زنجان را منوط به حل مسئله قانونی آن در مورد میزان سرمایه هیات مدیره و تسهیلات بانکی مورد نیاز عنوان کرد.

انصاری تاکیدکرد: با احداث این نیروگاه ها و زمینه موجود برای تولید تجهیزات برقی در این استان ، می توان زنجان را به عنوان قطب تولید برق و صنایع مرتبط با آن در کشور معرفی کرد.

استان زنجان در زمینه تولید محصولات برقی قطب صنعت برق و در بخش معدن قطب تولید سرب و روی کشور محسوب می شود.

7319/522

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا