گوناگون

استاندار سمنان: دولت عزم خود را برای رفع مشکلات اقتصادی جزم کرده است

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت تولید، از بانک‌ها خواست، صد در صد منابع را به تولید اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، مهندس محمد وکیلی در دومین گردهمایی ائمه جمعه استان با اشاره به نقش مهم و اثر گذار علما و روحانیت در جامعه، وحدت بین روحانیت و اقشار مختلف مردم را از ضرورت‌های مهم در کشور دانست.

‌وی، عملیاتی کردن سیاست‌های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌های دولت دانست و گفت: دولت تدبیر و امید عزم خود را برای رفع مشکل رکود تورمی از اقتصاد ایران جزم کرده است‌.

‌وی افزود: دولت تمام تلاش خود را بر کاهش تورم قرار داده و در این عرصه تمام توان و امکانات خود را به کار می‌گیرد.

استاندار سمنان با اشاره به محدودیت‌های اعتبارات و پروژه‌های نیمه تمام در استان گفت: در استان 5 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه کاره وجود دارد که موظف هستیم این پروژه‌ها را تکمیل کنی‌.

وی خاطرنشان کرد: در استان سمنان نیز موظف هستیم فضا و شرایط را برای تحقق سیاست‌های دولت فراهم کرده و تمام تلاش خود را برای عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در این عرصه بکار بگیریم.

استاندار سمنان با تاکید بر لزوم خودداری از پرداختن به مسایل حاشیه‌ای افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی باید در این عرصه تلاش و فعالیت کنند.

‌وی اضافه کرد: شعار سال در واقع حلقه‌های بهم پیوسته‌اند که بحث اقتصاد و دغدغه معیشت مردم و مقابله با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی بسیار مهم است که دشمنان امروز در تهاجم فرهنگی اعتقادات جوانان را نشانه گرفته‌اند‌.

وکیلی با اشاره به حمایت‌های رهبر فرزانه انقلاب از دولت یازدهم، بر نقش ائمه جمعه در این عرصه و حمایت از سیاست‌های دولت که در قالب تدابیر رهبری است، تاکید کرد.

استاندار سمنان اجرای سیاست‌های دولت در عرصه سلامت و گسترش پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه را از اقدامات شایسته و قابل تقدیر دولت دانست و گفت: دولت در عرصه سیاست خارجی نیز بر اساس تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت و به موفقیت‌های خوبی رسیده است.

‌وی عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای مدیریت جهادی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیریت جهادی این نیست که در دفتر بنشینیم و از دور شهرها را کنترل کنیم بلکه مدیران باید به شهرستانها سفر کرده و از نزدیک مسایل را پیگیری کنند.

وی افزود: بانک‌ها باید منابع را صد در صد به تولید اختصاص دهند و نظارت بر کار تولیدکنندگان داشته باشند تا این اعتبارات به کار و فعالیت تبدیل گردد نه صرف کارهای دیگر، بدین ترتیب تورم کاهش و رونق اقتصادی ایجاد می گردد.

استاندار سمنان با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی و کاهش منابع آبی بر صرفه جویی توسط مردم و به ویژه کشاورزان، گفت: آب موجود را باید خوب مدیریت و با تغییر الگوی کشت صرفه جویی نماییم.

در ادامه استاندار سمنان با بیان اینکه یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب آب مصرف داریم‌، گفت: بزرگترین تهدید جدی استان آب است، در سالجاری 51درصد نزولات آسمانی کاهش یافته است، 87درصد آب استان صرف کشاورزی ، 6درصد صرف شرب و 7درصد آن صرف صنعت می‌شود.

‌وی خاطر‌نشان کرد: ما باید آب موجود را مدیریت کنیم و با تغییر الگوی کشت در مصرف صرفه جویی کنیم امروز آب استان ما رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، این در حالی است که برای هر متر مکعب 10000 تومان هزینه می‌شود که 70 تومان برای آن پرداخت می‌شود،‌ لذا باید نوعی کشاورزی که سود بیشتری بدهد و آب در آن کمتر مصرف می‌شود، را انتخاب کنیم و پساب‌های صنعتی در استان را به چرخه مصرف بازگردانیم.

‌وی افزود: اگر نتوانیم مسئله آب‌، صنعت و کشاورزی را تامین کنیم، این امر منجر به مهاجرت مردم استان خواهد شد و مهاجرت استان کاهش جمعیت را به دنبال خواهد داشت‌.

استاندار سمنان خاطر‌نشان کرد‌: استان سمنان می تواند قطب سوم خودرو سازی در کشور شود و حدود 20درصد صنایع داخل استان قطعه سازی است که ما می‌توانیم ساخت خودرو را به استان بیاوریم تا توسعه و اشتغال را در استان رونق بخشیم‌.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا