گوناگون

استاندار فارس تاکید کرد: همراهی تمام دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های دهه کرامت در فارس

استاندار فارس گفت: همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول باید تلاش کنند تا برنامه‌های دهه کرامت در فارس در شأن حرم سوم اهل بیت(ع) برگزار شود.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، دکترسیدمحمد احمدی در جلسه هماهنگی ستاد دهه کرامت کشور در شیراز با تاکید بر این که دولت افتخار می‌کند که زیر سایه اهل بیت(ع) برای حاکمیت فرهنگ اسلامی تلاش کند، افزود: انتظار داریم همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول فرهنگی به صورت جدی در این عرصه مشارکت کنند.

استاندار فارس گفت: بر اساس دستور قرآن همه موظفیم علاقه و محبت خود به اهل بیت پیامبر(ص) را اجرایی و ابراز کنیم.

وی با بیان این که محبت اهل بیت(ع) به معنای تلاش برای اجرا کردن خواسته‌های آنان است، افزود: خواسته اهل بیت(ع) مبتنی بر تفسیر آیات قرآن و اجرای احکام الهی است.

استاندار فارس با اشاره به این که دهه کرامت فرصتی برای مسئولین است تا نقاط قوت و ضعف و هم‌چنین ظرفیت‌ها و کمبودها را در رابطه به خدمتگذاری به اهل بیت(ع) شناسایی کنند، گفت: باید بررسی کنیم که تا چه اندازه توانسته‌ایم از توان خود برای خدمت به مکتب اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

احمدی با بیان این که یکی از حوزه‌های مهم جامعه مسائل فرهنگی است و رهبر معظم انقلاب امسال را به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری کرده‌اند، اظهار داشت: در شهرهایی که مدال افتخار حرم اهل بیت(ع) را بر سینه دارند باید فرهنگ اهل بیت(ع) حاکمیت داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: دولت موظف است موانع تحقق حاکمیت فرهنگ اهل بیت(ع) را از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری برطرف کند و به عنوان استاندار فارس معتقدم باید در دهه کرامت و مناسبت‌های مشابه تلاش کنیم به این هدف دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر این که مدیریت ارشد استان با تمام توان در خدمت آستان احمدی و محمدی(ع) است، گفت: خوشبختانه در دوره مدیریت جدید آستان، پیشرفت چشمگیری مشاهده می‌شود که در حوزه توسعه فضاهای حرم و گسترش برنامه‌های فرهنگی قابل توجه است.

استاندار فارس وجود امامزادگان عظیم الشأن در شهر شیراز را موجب افتخار اهالی فارس و اعتبار و جذابیت این خطه دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، در سال‌های آینده پذیرای تعداد بیشتری از زائران حرم‌های امام زادگان در شیراز باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا