گوناگون

رئیس حوزه هنری قم:جهاد دانشگاهی نقش بسزایی در اعتلای فرهنگ دارد

رئیس حوزه هنری قم گفت: جهاددانشگاهی با اهداف انقلابی می‌تواند در اعتلای فرهنگی کشور موثر باشد.

مجدالدین معلمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، با ابراز خرسندی از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی افزود: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب است و انتظار می‌رود خروجی‌های جهاد چه در تربیت نیروی انسانی و یا تولید آثار با فضای کشور تناسب داشته باشد.

رئیس حوزه هنری قم ادامه داد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در چارچوب وظایف و رسالت اصلی خود همه سلائق جامعه را آموزش دهد و به صورت گسترده وارد عرصه شود، چرا که جهاد دانشگاهی این توانمندی را دارد که با ارائه آموزش‌های اولیه و عام به جهت دهی و ایده‌های حوزه هنری کمک کند.

معلمی بهره‌وری در آموزش را از مهم‌ترین ویژگی‌های این مهم برشمرد و افزود: باید توجه شود که آموزش‌ها هدفمند باشد و تنها تعداد نیروها مدنظر نبوده بلکه خروجی‌ها با توجه به کیفیت آموزش‌ها قابل بهره‌وری باشد.

رئیس حوزه هنری قم با تاکید بر دنبال کردن مطالبات رهبرمعظم انقلاب در چارچوب وظایف انقلابی و اسلامی جهاددانشگاهی گفت: مدیران عرصه فرهنگی جهاد دانشگاهی با همفکری و یکپارچگی و با تکیه بر عزم فرهنگی می‌توانند در جهت تحقق منویات و مطالبات معظم له گام بردارند.

معلمی اظهار داشت: به نظر می‌رسد با وجود این‌که رهبر معظم انقلاب در شعار سال مساله فرهنگ را مورد تاکید قرار داده‌اند اما متاسفانه فرهنگ دغدغه اصلی نیست، در صورتی که وظیفه همه متولیان و مسئولان این است که فرهنگ را از قالب شعار خارج کنند و در عرصه فرهنگ، یک سرمایه‌گذاری زیربنایی صورت پذیرد تا در آینده اثرات آن را ببینیم.

وی در ادامه با اشاره به اهداف انقلابی حوزه هنری و جهاددانشگاهی گفت: مهم‌ترین رسالت حوزه هنری و جهاددانشگاهی شناسایی، جذب، پرورش و معرفی استعدادهای جوان و تربیت نیروی انسانی متناسب با اهداف انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری قم افزود: حوزه هنری در حقیقت ظرفیتی برای شناسایی تا پرورش استعدادها برای آینده انقلاب است، هم‌چنین یکی دیگر از رسالت‌های این حوزه تولید آثار فاخر و قابل عرضه برای عموم در فضای انقلابی است.

معلمی افزود: وجه تمایز حوزه هنری استان قم با دیگر حوزه‌ها در بازتعریف ارتباط هنر با دین و مسائل دینی و قرار گرفتن در چارچوب انقلاب است از این رو حوزه هنری باید هنرمندان استان را بیشتر با فضای دین و دینداری درگیر کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا