گوناگون

تبدیل علوم نظری به عملی از نقش‌های اصلی جهاددانشگاهی است

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: جهاددانشگاهی مهره مکمل بین ادارات، صنایع و دانشگاه‌ها در کشور است و تبدیل علوم نظری به عملی از نقش‌های اصلی این نهاد است.

دکتر رضا شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان شمالی، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مجموعه مدیران جهاددانشگاهی، افزود: جهاددانشگاهی در پیشبرد اهداف انقلاب در راستای استقلال جامعه اسلامی گام‌های مهمی برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود حرکت سریع دانشگاه‌های کشور در تولید علم این در حالیست که باید این روند فراتر از گذشته ادامه پیدا کند که در این صورت قطعا روند پیشرفت دانشگاه‌های کشور در برابر کشورهای اروپایی افزایش خواهد یافت.

شاهین‌فر ادامه داد: باید دانشگاه‌ها حرکت رو به رشد خود را برای جبران عقب‌ماندگی‌هایی که در بازه‌ای از زمان در کشور به وجود آمده برطرف کنند و جایگاه خود را ارتقاء بخشند.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی خراسان شمالی آماده همکاری در راستای رفع نیاز ادارات، صنایع و دانشگاه‌ها در سطح استان است، گفت: با توجه به وجود چندین مرکز پژوهشی و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی در سراسر کشور، در حال حاضر جهاد دانشگاهی استان با برقراری ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنایع استان با این مراکز علمی توانسته دستاوردهای خوبی در حوزه پژوهشی حاصل کند.

شاهین‌فر با اشاره به برقراری ارتباط صنایع استان با واحدهای جهاد دانشگاهی کشور افزود: امیدواریم با پیشبرد هرچه بهتر این روابط محصولات مورد نیاز صنایع پتروشیمی کشور که هم اکنون در تحریم به سرمی‌برند در داخل کشور تهیه شود.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی آمادگی لازم برای رفع مشکلات صنایع و دانشگاه‌ها با تکیه بر بنیه قوی جهاد دانشگاهی کشور را دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا