گوناگون

اسقاط 5948 دستگاه خودرو فرسوده در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی از اسقاط پنج هزار و 948 دستگاه خودرو فرسوده در مراکز اسقاط و بازیافت استان در طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، سرهنگ ناصر میکائیلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در ساماندهی و کنترل آلایندگی هوا و ارتقاء ایمنی عبور و مرور بحث خودروهای فرسوده است که پلیس راهور با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی هشت مرکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده وجود دارد که از این تعداد هفت مرکز در حال فعالیت است و این مراکز بخش عمده­‌ای از اسقاط و خارج از رده کردن خودروهای فرسوده را برعهده دارند.

وی ادامه داد: در سال جاری تعداد 5948 دستگاه خودرو توسط این مراکز از رده خارج و مراحل اسقاط و اوراق خودروها طی و از چرخه حمل و نقل و ترافیک خارج شده­‌اند که متعاقبا خودروهای جایگزین به چرخه حمل و نقل وارد خواهند شد.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به آلایندگی خودروها در چرخه ترافیک خصوصاً در سطح کلان­شهر تبریز توجه به خودروهای فرسوده و بحث خارج از رده کردن آنها دارای اهمیت زیادی است و پلیس راهور استان نیز تمهیدات و تسهیلات لازم جهت اعزام افسران کاردان فنی، بازدید، اوراق، ثبت سوابق و خارج از رده کردن خودروهای اسقاط را در دستور کار خود قرار داده است.

میکائیلی ادامه داد: هزینه نگهداری خودروهای فرسوده بالاست و هزینه­‌های جانبی مضاعف را به دارندگان خودرو تحمیل می­‌کند و آلایندگی این نوع وسایل نقلیه به محیط زیست بیشترین آسیب پذیری را دارد و نداشتن امکانات بروز از قبیل کیسه هوا، ترمزهای ABS و سایر تجهیزات ایمنی وسیله نقلیه را تقلیل می‌دهند و با کوچکترین حادثه، راننده و سرنشینان خودرو را با خطر جدی مواجه می­‌سازد.

رییس راهور استان به مالکین خودروهای فرسوده توصیه کرد در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به قراردادن خودرو در سیستم اوراق و اسقاط خودروهای فرسوده اقدام و ضمن برخورداری از مزایای طرح­‌های مذکور سهمی نیز در کاهش آلایندگی هوا و محیط زیست داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا