گوناگون

استاندار قزوین: پیام دفاع مقدس برخواسته از پیام عاشورا است

استاندارقزوین در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: پیام دفاع مقدس برخواسته از پیام عاشورا است و نباید بگذاریم پیام دوران دفاع مقدس کهنه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قزوین، مرتضی روزبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان که به مناسبت آغاز سی و چهارمین سالروز دفاع مقدس در مقابل لشگر 16 زرهی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و شهادت طلبی‌های مردم متدین و سلحشور ایران است که خاطرات بسیار ارزشمند و عبرت‌آموزی برای نسل ما و عصر ما دارد.

وی افزود: هفته دفاع مقدس برای ما سرشار از عبرت و خاطره است و به همین جهت نگاه ما به این هفته به هیچ وجه نگاه تشریفاتی نیست چون در این هفته، روش و منش یک زندگی متعهدانه و عزت‎مندانه را مرور می‌کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: ملت ایران هیچ گاه طالب جنگ نبوده و نیست و ما در دوران دفاع مقدس مفهوم صحیح پیوند امت با امام را آموختیم، در این دوران تمامی رویدادهای تلخ و شیرین تاریخ اسلام برای ما دوباره زنده شد.

وی افزود: باید بیاموزیم آنجایی که ملت هوشمندانه و بصیرانه از امام خود تبعیت کرد چه ثمرات شیرینی به دنبال دارد و این پیام‌ها به هیچ وجه کهنه شدنی نیست چون این موارد نیاز همیشگی ما و زندگی شرافت‌مندانه برای همه نسل‌ها در همه عصرهاست.

روزبه یادآور شد: امروز بیش از دوره دفاع مقدس، به پیام آن دوران نیاز داریم و این‌ها بیانگر و تداعی کننده یک سبک زندگی شرافتمندانه است که برخواسته از آموزش‌های سرشار از غرور و افتخار نظام تشیع است.

وی تصریح کرد: امروز باید این پیام‌ها در متن زندگی جاری و ساری شود که برای مقابله با هرگونه تجاوز و استقلال و حفظ تمامیت کشور به همان روش‌ها نیاز داریم و امروز توطئه‌های دشمن کمتر از دوران دفاع مقدس نیست اما کشور در بهترین شرایط امنیتی بر سر می‌برد و رمز آن در این است که نگذاشته‌ایم پیام دفاع مقدس به تاریخ سپرده شود.

استاندار قزوین ادامه داد: امروز پدیده شوم داعش که دست پرورده نظام استکباری است از معضلات جهان اسلام به شمار می‌رود،به گونه‌ای که 36 کشور جهان دور هم جمع می‌شوند تا در این خصوص چاره‌اندیشی کنند در حالی‌که رهبری معظم انقلاب با بصیرت دقیق این پدیده شوم را در چه مقطعی پیش‌بینی کردند.

روزبه با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم پیام دوران دفاع مقدس کهنه شود، توضیح داد: پیام دفاع مقدس برخاسته از پیام عاشورا است همچنانکه پیام عاشورا به مرور زمان پرنشاط تر، زنده‌تر و پرمخاطب‌تر شده است پیام دفاع مقدس نیز این جنس است و این مسیر فلاح و رستگاری ماست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا