گوناگون

استاندار لرستان: سرانه درآمدی استان از میانگین کشوری پایین‌تر است

استاندار لرستان گفت: بسیاری از شاخص‎های اقتصادی استان از جمله سرانه درآمدی از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در جریان افتتاح طرح گازرسانی به دو شهر گراب و کوهنانی با اشاره به شاخص‎های توسعه نیافتگی لرستان، اظهار کرد: پیک شاخص‌های توسعه نیافتگی را در شهرستان کوهدشت استان شاهد هستیم. نرخ بیکاری لرستان در پایان سال ۹۲ بیش از ۱۷ درصد بوده که این میزان در کوهدشت به ۲۰ درصد رسیده است. حد بیکاری به طور غیررسمی در شهرستان کوهدشت بیشتر از این آمار و ارقام است.

وی بیان کرد: شهرستان کوهدشت با دو چالش اساسی بیکاری و کمبود آب مواجه است. کمبود آب در این شهرستان در شرایطی است که کوهدشت در محاصره دو رودخانه کشکان و سیمره قرار دارد و از نظر مهار آب‌ها با چالش جدی مواجه است.

بازوند با بیان اینکه شهر و روستاهای کوهدشت متاسفانه به شدت از بی‌آبی رنج می‌برد، ادامه داد: وضعیت در این زمینه به گونه‌ای است که در حال حاضر در تعداد بسیاری از روستاهای منطقه شاهد هستیم که با تانکر آب رسانی می‌شود و این موضوع یک معضل جدی است.

استاندار لرستان با بیان اینکه کمبود آب در کوهدشت موجب شده که سرمایه گذاری چندانی در این شهرستان صورت نگیرد، افزود: برای اجرایی شدن ساخت سد معشوره در شهرستان با مشکلات جدی مواجه بودیم. به زودی قرارداد ساخت سد معشوره ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه سد معشوره برای احداث نیازمند تامین اعتبار است، یادآور شد: یکی از راه‎های تامین اعتبار این پروژه بزرگ و مهم، استفاده از فاینانس است. از رئیس کل بانک مرکزی خواستاریم برای تامین اعتبار پروژه از محل فاینانس مساعدت لازم را داشته باشد و این موضوع را مد نظر قرار دهد.

بازوند با بیان اینکه دومین چالش شهرستان کوهدشت، بیکاری است، یادآور شد: اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است، بنابراین بانک‌ها باید تسهیلاتی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

وی تصریح کرد: در بانک‎های استان مصارف نسبت به منابع همخوانی ندارد و با این وضعیت بسیاری از سرمایه گذاران در استان سرمایه‎گذاری نمی‌کنند که امیدواریم بانک مرکزی برای رفع این مشکل به کمک لرستان بیاید.

استاندار یادآور شد: ما حتی اگر بتوانیم در اعطای وام‎های خوداشتغالی به کوهدشت کمک کنیم می‌توانیم قدم‌های خوبی برای کاهش نرخ بیکاری در شهرستان برداریم. تقاضا داریم بانک مرکزی، اعطای وام‌های خوداشتغالی را به طور ویژه مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا