گوناگون

استاندار مازندران: خشکسالی و کمبود آب آشامیدنی جدی است

81172557 5710411

ˈربیع فلاح ˈ که عصر چهارشنبه در حضور معاون عمرانی وزیر کشور در جلسه شورای اداری مازندران سخن می گفت، افزود: سالانه بیش از پنج تا شش میلیارد متر مکعب آب استان به صورت هرز به دریا سر ریز می شود .

مازندران 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و در حال حاضر از 240 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران حدود 40 هزار هکتار آن با خشکسالی جدی مواجه است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های حوزه های راه های هوایی ، دریایی ، ریلی و جاده ای مازندران نیز با مشکلات جدی مواجه است ، بیان داشت: به دلیل ناکافی بودن راه ها و جاده های ارتباطی در پایان هر هفته جاده های مواصلاتی استان مملو از خودرو هاست که به کدی در حرکتند .

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به سه فرودگاه در استان و سه بندر بزرگ و مسیرر راه آهن شمال گفت: در هر یک از این حوزه ها با مشکلات جدی زیر ساختی مواجه هستیم.

وی راه آهن شمال را قدیمی و فرسوده و فرودگاه های مازندران را فاقد استاندارد های بین المللی دانست و بیان داشت: مازندران به نگاه جدی مسوولان ارشد کشور نیاز دارد.

وی به وجود 12هزار پرونده تغییر کاربری غیر اصولی اراضی ملی و کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت: این معضل همچنان ادامه دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه گردشگران زیادی با هدف استفاده از سواحل دریای خزر به مازندران سفر می کنند، گفت: مشکلات جدی در سواحل دریای خزر وجود دارد و خدمات لازم به گردشگران ارائه نمی شود .

فلاح به مشکلات اجرای طرح دریا و حوادث ساحلی اشاره کرد و گفت: از دهم خرداد طرح دریا در خزر آغاز می شود و فرمانداران ساحلی موظف به حفظ جان مردم در دریا هستند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان طرح های دریا با اقتدار باید فعال باشد، بیان داشت: البته باید راهکارهایی برای حفظ ارزش های اسلامی و احکام دین در استفاده از دریا در ایام رمضان اندیشیده شود.

338کیلومتر ساحل مازندرانی در خزر وجود دارد و سال پیش 192نفر در استان غرق شدند.ک/2

2585/402



: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا