گوناگون

استاندار چهارمحال و بختیاری: فرهنگ تولید در روستاها از بین رفته است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه فرهنگ تولید در روستاها از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری، قاسم‌سلیمانی‌ در نشست با مدیران تعاون روستایی استان با بیان اینکه روستائیان در دهه 40 و 50 قطب تولید کشور بودند، افزود: متاسفانه تغییر فرهنگ در جامعه و سیاست‌گذاری‌های غلط نقش کار روستائیان را کم رنگ کرد. در زمان‌های گذشته فرهنگ کار و تلاش در جامعه به معنای واقعی کلمه محقق می‌شد.

وی، تقسیم اراضی، اصلاحات ارضی، حضور روستائیان در شهرها به عنوان کارگران ارزان قیمت کارخانجات و مهاجرات گسترده از شهر به روستاها را از عوامل اصلی رکود کار در روستاها عنوان کرد.

به گفته سلیمانی‌، اکنون تولید در میان روستاییان و عشایر به علت سیاست‎های غلط دوران طاغوت از دست رفته است و این امر موجب شده که قدرت روستائیان در تولید و اشتغالزایی به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تغییر فرهنگ کار در جامعه را یادآور شد و گفت: فرهنگ کار در طول 30 سال اخیر از شکل سنتی به صنعتی تغییر پیدا کرده است.

سلیمانی از تشکیل تشکل‎های مردم نهاد روستائیان به عنوان یک حرکت ارزشمند برای افزایش و ارتقای تولیدات کشاورزی یاد کرد و گفت: تشکل‌های مردم نهاد باید موانع را از سر راه تولید بردارند. تقویت تشکل‌های روستایی با هدف توسعه عمران و رشد اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن سریع‌تر به توسعه همه جانبه به ویژه در روستاها تسهیلات ویژه‌ای با کارمزدهای تک رقمی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: این تسهیلات به تشکل‌های روستایی و با هدف سرمایه گذاری مشارکتی بین بخش خصوصی و دولت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا