گوناگون

دولت برنامه حکیمانه‌ای برای تحقق چشم‌انداز 20 ساله تدوین کند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انتظار ما از دولت این است که برای تحقق چشم‌انداز 20 ساله کشور و افق 1404 برنامه‌ریزی حکیمانه، خردمندانه و توأم با امید تدوین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در دیدار معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی استان مرکزی تأکید کرد:این برنامه باید متناسب با ظرفیت‌های کشور تدوین شود.

وی افزود: تدبیر برای پیشبرد امور بسیار حائز اهمیت است و گاهی با اهمیت‌تر از منابع مالی و اعتباری، مهم جلوه می‌کند و امروز دولت باید به این مفهوم پایبند باشد و با عاقبت‌نگری امور را به انجام برساند.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: جمهوری اسلامی ظرفیت‌های بسیاری دارد. استان مرکزی نیز جزو استا‌ن‌های فاخر کشور محسوب می‌شود و افتخارات بسیاری را برای کشور رقم زده و افراد مؤثری را تقدیم کرده است و البته باید بیش از پیش مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

وی با تأکید براینکه باید به وضعیت دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های استان نگاه ویژه‌ای داشت، گفت: بسترسازی و ایجاد امور زیربنایی در استان، توجه خاص دولت را می‌طلبد چرا که استان مرکزی در قلب کشور و مسیر ارتباطی قرار گرفته و توسعه زیربنایی آن حائز اهمیت است.

دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: توسعه استان قطعاً توسعه کشور را نیز به همراه دارد و از مواردی که باید در اولویت قرار گیرد موضوع ایجاد راه‌آهن سریع‌السیر است زیرا از این طریق می‌توان ترافیک‌های جاده‌ای را به شدت کاهش داد.

وی، بخش کشاورزی و صنعت استان را نیازمند حمایت جدی دانست و گفت: مسئله مهم واحدهای تولیدی استان، تامین نقدینگی است که باید تصمیمات جدی در این خصوص اتخاذ شود و با افزایش نقدینگی، فرایند تولید را تسهیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان به موضوع واگذاری صنایع به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این موضوع طبق اصل 44 به درستی صورت نگرفته است و باید موانع و مشکلات این حوزه نیز رفع شود. همچنین موضوع آب که امروز کل کشور درگیر آن است چالش‌هایی را ایجاد کرده که دولت باید با تدبیر وارد شود.

دری‌نجف‌آبادی با تأکید بر استانداردسازی صادرات، بیان کرد: استانداردسازی در این حوزه را نباید فراموش کرد چراکه با کیفی‌سازی می‌توانیم هم‌پای کالاهای خارجی بازار صادراتی قوی در اختیار داشته باشیم و صادرات را توسعه بخشیم.

محمدحسین مقیمی، استاندار مرکزی نیز با اشاره به برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی در استان اظهار کرد: طی یک سال اخیر با بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، خدمات، گردشگری و مدیران صنایع جلسات متعددی داشته‌ایم که به رفع مشکلات در این حوزه‌ها کمک شایانی کرده است.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات که در حوزه کاری استان بوده است همچون تامین نقدینگی، سرمایه در گردش، مالیات، وضعیت بیمه و مسائل کارگری، بررسی و عمده آنها رفع شده است، افزود: بخشی دیگر که در حیطه کاری و تصمیم‌گیری استان نبوده است به شورای گفت‌وگوی بخشی خصوصی کشور ارجاع شد که تصمیمات مناسبی تاکنون برای رفع مشکلات اتخاذ شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امید است همانگونه که دولت تاکنون در جهت کاهش تورم گام‌های مثبتی برداشته است بحث خروج از رکود را نیز با موفقیت طی کند و تولیدکنندگان ما نیز با تلاش و سعه‌صدر قطعاً حامی دولت خواهند بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا