گوناگون

استاندار کرمانشاه: دانشجویان موتور محرکه انقلاب بوده‌اند

استاندار کرمانشاه گفت: ترویج تعالیم قرآنی و برنامه‌های فرهنگی نیاز اصلی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کرمانشاه، مهندس ابراهیم رضایی بابادی در دهمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی که در تالار بعثت شهر کرمانشاه برگزار شد، خواستار گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه شد.

وی با تجلیل از نقش موثر دانشجویان در کشور اظهار کرد: دانشجویان همواره به عنوان موتور متحرکه جریان‌های سیاسی و انقلاب در کشور مطرح بودند و در سال‌های پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و همچنین تثبیت نظام جمهوری اسلامی نقش ویژه‌ای ایفا کردند که باید از تلاش‌های دانشجویان تقدیر کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با ابراز خوشحالی از حضور در جمع قاریان دانشگاه علمی کاربردی گفت: حضور در این جمع ارزشمند را باعث افتخار می‌دانم و باید همواره به این سمت و سو حرکت کنیم که زمینه را برای گسترش تعالیم قرآنی و برنامه‌های فرهنگی در استان فراهم سازیم، زیرا این مهم نیاز اصلی جامعه است.

رضایی با مقایسه اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات موثری در راستای گسترش و تثبیت ارزش‌های اسلامی صورت گرفت و در دانشگاه‌ها نیز این برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفت، بنابراین همه باید تلاش کنیم که تعالیم قرآنی و ارزش‌های اسلامی بیش از پیش ترویج و گسترش یابد.

وی با تاکید بر توجه ویژه به برگزاری جلسات تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در مساجد گفت: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید نهایت اهتمام و تلاش خود را در این راستا بکار گیرند و از مسئولان انتظار داریم که با حساسیت بیشتری به دنبال گسترش ارزش‌های اسلامی در جامعه باشند زیرا هدف انقلاب بر پایه تثبیت ارزش‌های اسلامی و اجرا شدن دستورات اسلامی بنا شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اثرات ارزشمند تعالیم قرآنی در گسترش فرهنگ ایثار خاطرنشان کرد: اگر جوانان و مردم ما در طول 8 سال دفاع مقدس با شور و اشتیاق به جبهه‌ها رهسپار می‌شدند به جهت تعالیم اثربخش قرآنی بود، جوانان با توسل به این تعالیم قادر به گسترش فرهنگ ایثار شدند لذا باید تلاش کنیم تا این فرهنگ همچنان در جامعه پویا باقی بماند.

وی در پایان گفت: نیاز کشور روز به روز به تعالیم قرآنی افزایش پیدا می‌کند لذا وظیفه داریم با حساسیت بیشتری به دنبال روش‌های نوین و علمی در راستای گسترش این تعالیم ارزشمند باشیم، زیرا معنویت است که زمینه‌های تعالی و ترقی کشور را فراهم می‌سازد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه نیز گفت: یکی از ماموریت‌های دانشگاه علمی کاربردی تقویت روحیه شهامت و اعتماد به نفس دانشجویان و مدرسان و همچنین ترویج فرهنگ قرآنی است.

بیژن عباسی خزایی افزود: برگزاری جشنواره‌های قرآن و عترت توسط این دانشگاه در راستای گسترش تعالیم قرآنی است و امروز شاهد برگزاری دهمین جشنواره قرآن و عترت در استان کرمانشاه هستیم.

به گفته وی 121 برگزیده از سراسر کشور در شش بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی و… در این جشنواره حضور دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا