گوناگون

خطیب جمعه قم: انقلاب اسلامی نظمی جدید در جهان رقم زد

خطیب جمعه قم گفت: انقلاب اسلامی نظمی جدید در جهان رقم زد و زلزله شدیدی در پایه‌های فکری و فرهنگی غرب ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، در خطبه دوم با گرامیداشت دهه کرامت گفت: در این دهه که آغازش میلاد حضرت معصومه(س) و پایانش میلاد امام رضا(ع) است باید با کرامات این بزرگواران آشنا شویم و در تکریم انسان‌ها و توجه به کرامات انسانی تلاش کنیم.

خطیب جمعه قم افزود: در آیات الهی به برخی از کرامات انسانی و ویژگی‌های مهم انسان توجه شده است که این افراد دارای ایمان و تقوا بوده، قیامت را باور دارند و در اموال خود حقی برای نیازمندان در نظر می‌گیرند و بر نماز پایدارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) پیرامون دیدار هیات دولت و همچنین اعضاء مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: غربی‌ها سال‌هاست که با شعارهای فریبنده جهان را در سیطره خود درآورده بودند و آمریکایی با شعارهای دموکراسی و حقوق بشر جهان را تحت نظم تحمیلی خود گرفته بودند.

سعیدی اظهار کرد: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم در جهت سرنگونی 50 دولت اقدام کرد و با موفقیت‌هایی به ظاهر، با شکست‌های بزرگی نیز مواجه شد که ناکامی‌های زیادی در جنگ با افغانستان و عراق را چشید.

وی با اشاره به مقاومت مردم غزه در برابر اسرائیل یادآور شد: اسرائیل نیز به عنوان دست نشانده آمریکائی‌ها تاکنون متحمل شکست‌های فراوانی به واسطه مقاومت مردم فلسطین و غزه شده است.

وی تصریح کرد: از راهبردهای مهم موفقیت در کشور علم و فناوری است و در این میان دولت محترم نیز باید سریع‌تر اقدام به تعیین وزیر علوم تحقیقات و فناوری کند تا دانشگاه‌ها به عنوان پایه توسعه علم و فرهنگ در کشور به اهدافشان دست پیدا کنند و منویات رهبرمعظم انقلاب و رهنمون‌های مراجع نیز تحقق یابد.

خطیب جمعه قم با تاکید بر رعایت تقوای الهی گفت: مومنان الهی طبق آیات قرآن کریم و روایات باید تقوای الهی را رعایت کنند تا به سعادت دنیا و آخرت برسند.

وی با اشاره به تفسیر آیاتی از سوره حجرات افزود: در این سوره از رفتار با پیامبر(ص) سخن گفته شده همچنین به مومنان گوشزد کرده تا با رعایت ادب با یکدیگر رفتار و از مسخره کردن یکدیگر پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: خداوند در آیه 11 سوره حجرات خطاب به مومنان ملاک برتری را تقوا می‌داند و بیان می‌کند که مومنان از مسخره کردن یکدیگر خودداری کنند و عیب دیگران را به زبان نیاورند.

سعیدی در خصوص مهم‌ترین علل مذموم بودن مسخره کردن اظهار کرد: مسخره کردن با ایمان سازگار نیست زیرا نشان از تکبر و خودبزرگ بینی دارد که همه این‌ها از خصلت‌های شیطان است بنابراین یکی از علت‌های مهم در این عمل ناشایست، وجود تکبر است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در خود حقارت و ذلتی را احساس می‌کنند به تحقیر دیگران می‌پردازند تا عقده‌گشایی کنند یا عیب دیگران را به دیگران نشان بدهند در صورتی که مومن آینه مومن است و باید نقص دیگران را به خودشان بگوید تا در رفع آن بکوشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) غفلت از یاد خدا را یکی دیگر از عوامل مهم در مسخره کردن دانست و گفت: مسخره کردن گناه بزرگی است که انسان را به سمت جهنم پیش می‌برد و افرادی که یکدیگر را مسخره می‌کنند تخم نفرت را می‌کارند و دیگر نمی‌توانند انتظار محبت و دوستی از یکدیگر داشته باشند و این پیامد مهمی در مسخره کردن است.

سعیدی ادامه داد: افرادی که در قالب فیلم، پیامک و یا هر وسیله‌ای دیگران را مسخره می‌کنند کار ناشایستی است و در این میان عده‌ای نیز این مسخره کردن‌ها را به دیگران منتقل و آن را تبلیغ می‌کنند که عمل زشتی را مرتکب می‌شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا