گوناگون

استاندار کرمان: صدای پای سرمایه گذاران را می شنویم

81192624 5745999

به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا رزم حسینیˈ روز یکشنبه در نشست ستاد سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه همواره گفته ایم که برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنیم، افزود: خوشبختانه فضایی همراه با امید و آرامش سیاسی و اقتصادی در کشور بوجود آمده که سرمایه گذاران با علاقه بیشتری سرمایه گذاری را در بخش های مختلف آغاز می کنند.

وی تصریح کرد: استان کرمان در رویکرد دولت یازدهم مبنی بر توجه ویژه به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های غیردولتی پیشگام است.

استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه بخش خصوصی موانع سر راه توسعه را خوب می شناسد، بنابراین وظیفه استاندار رفع موانع توسعه در پیش پای بخش خصوصی است.

رزم حسینی، با بیان اینکه در این زمینه توفیقاتی حاصل شده است، اظهار کرد: بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب، اقتصاد مردمی و نه دولتی است و می توانیم از ظرفیت های نهفته بیش از پیش استفاده کنیم و ما نیز تمرکز خود را برای رفع موانع در این مسیر انجام می دهیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: دولت در مسیر هموار کردن راه برای سرمایه گذارانی است که بتوانند از ثروت خدادادی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری مقوله ای ملی، معنوی و ارزشی است و سرمایه گذار فردی است که ریسک می کند و از مال و آبروی خود برای ایجاد اشتغال و توسعه تولید می گذارد و وظیفه دولت حمایت از این سرمایه گذاران توانمند است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران موسسه خاتم الاوصیا امروز در کرمان در این نشست حضور دارند، به ظرفیت های فراوان استان در بخش های مختلف پرداخت و گفت: رتبه اول بخش معدن را در کشور داریم و تنها 10 درصد از معادن استان تا کنون اکتشاف شده است که اینها نیز 40 سال پیش انجام شده و هنوز در 90 درصد دیگر معادن اکتشاف انجام نشده است و سرمایه گذاران می توانند از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند.

رزم حسینی، افزود: همچنین با هماهنگی با وزیر صنعت مقرر شده که مساعدت لازم با سرمایه گذارانی که در بخش معدن سرمایه گذاری می کنند انجام شود که بر اساس آن برای واگذاری معادنی که مدت ها غیرفعال هستند به سرمایه گذاران کمک می شود.

وی ادامه داد: ما معادن بسیاری در تیتانیوم و کرومیت در جنوب استان داریم که متاسفانه حداقل بهره برداری از آن صورت می گیرد.

وی در بخش انرژی با اشاره به اینکه هم اکنون سه هزار و 500 مگاوات انرژی کمبود داریم، اظهار کرد: با توجه به تولید فولاد که قرار است تا پنج سال آینده 34 درصد از سهم کل کشور در این زمینه به کرمان اختصاص یابد به همین دلیل نیاز به انرژی داریم، و در این زمینه تا 10 هزار مگاوات برای توسعه انرژی در استان در بخش مصرف از وزیر نیرو قول گرفته ایم.

استاندار کرمان بیان کرد: در استان کرمان 312 روز آفتاب را داریم که می توانیم از این ظرفیت در کنار انرژی بادی برای تولید انرژی برق استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین در استان نیاز به حمل و نقل ریلی داریم که هفته گذشته بیش از شش سرمایه گذار ریلی دعوت شدند تا بتوانیم در این زمینه نیز شرایط توسعه ریلی را فراهم کنیم.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: در مسیر سیرجان – بردسیر- کرمان – زرند حلقه مفقوده داشتیم و بر اساس موافقت نامه ای که انجام شد زیرساخت و بخش ریلی را توسط بخش خصوصی در این محور دنبال می کنیم.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز با توجه به ظرفیت های خوبی که در جنوب استان وجود دارد، بهره وری بسیار پایین را شاهد هستیم و با توجه به اینکه در 10 محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم کشور را داریم باید زمینه برای بهره وری بیشتر با حضور سرمایه گذاران انجام شود.

استاندار کرمان در بخش گردشگری به وجود جاذبه و آثار تاریخی در همه شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: تاسیس شرکت گردشگری کویر را داریم و می خواهیم از کویر که روزی به دلیل اشرار و مواد مخدر تهدیدی برای ما بود و امروز به فرصت تبدیل شده، استفاده بهینه بکنیم.

وی افزود: در بخش شهرسازی و خدمات شهری، قرار است سیتی سنتر ساخته شود و طرح های بزرگی دیگری مانند تله کابین با مشارکت سرمایه گذاراندر شهر کرمان در حال اجراست.

در این نشست مقرر شد مدیران استان در حوزه های مختلف نشست های تخصصی را با سرمایه گذاران موسسه خاتم الاوصیا برگزار کنند تا در صورت رسیدن به نتیجه، تفاهم نامه هایی امضا شود.ک/2

7443/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا