گوناگون

آمادگی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی برای همکاری با بانک توسعه اسلامی

81192612 5745982

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، مهدی فتح اله در دیدار با مدیران و کارشناسان ارشد بانک توسعه اسلامی با اشاره به فعالیت 35 ساله موسسه در حوزه اقتصاد و تجارت گفت: این موسسه می تواند همکاری های مفید و موثری با بانک توسعه اسلامی در راستای رشد توسعه پایدار و رفع برخی از موانع و محدودیت های اجرایی توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

وی، مطالعه و تحقیق پیرامون اقتصاد، تولید و تجارت، ارایه مشاوره به فعالان اقتصادی و تجاری کشور، چاپ و انتشار کتب و مقالات علمی و توانمندسازی منابع انسانی بخش صنعت، معدن و تجارت را از جمله ماموریت های اساسی و اصلی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از 200 طرح پژوهشی متناسب با نیازهای بخش صنعت، معدن و تجارت در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی انجام می شود که نتایج برخی از این طرح ها می تواند در برنامه استراتژی مشارکت کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

فتح اله از توانمندی های موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی برای ارایه اطلاعاتی در زمینه مزیت های تجاری، راهکارهای توانمندسازی تجاری، همکاری های اقتصادی منطقه ای، اقتصاد مقاومتی، کاهش فقر و … به بانک توسعه اسلامی خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد: همکاری مشترک موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با بانک توسعه اسلامی بتواند به توسعه اقتصاد ایران و منطقه کمک بسزایی کند.

در ادامه این دیدار عبدالله کیلیاکی مدیر منطقه ای آسیای جنوبی بانک توسعه اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از سال 1989 میلادی به عضویت این بانک درآمده است گفت: هدف تاسیس این بانک ترویج توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان در کشورهای غیرعضو است.

وی با اشاره به تدوین استراتژی مشارکت کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی برای جمهوری اسلامی ایران افزود: این استراتژی یک مدل کسب و کار جدید این بانک است که از طریق آن، محورهای استراتژی چشم انداز 2020 میلادی بانک با اولویت های کشورهای عضو تنظیم و هم تراز می شود.

وی، هدف بانک توسعه اسلامی برای تدوین استراتژی مشارکت کشورهای عضو بانک را بالا بردن اتحاد و تمرکز بر مشارکت توسعه ای بین اعضای این بانک عنوان کرد و گفت: این بانک اجرای استراتژی مشارکت کشورهای عضو را برای جمهوری اسلامی ایران با همفکری نزدیک دولت بر عهده گرفته است.

کیلیاکی تدوین استراتژی مشارکت کشورهای عضو این بانک برای جمهوری اسلامی ایران را سبب هموار ساختن همکاری سایر موسسات توسعه ای بین المللی با ایران جهت دستیابی به اهداف توسعه ای ذکر کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های زیاد ایران در زمینه تجاری و سرمایه گذاری اظهار امیدواری کرد تا با همکاری با موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی بتوانیم تحول اساسی در اقتصاد ایران ایجاد کنیم.

اقتصام(1)**1574**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا