گوناگون

استاندار گیلان خبر داد: باغات زیتون رودبار توسعه می‌یابند

استاندار گیلان از شکل‌گیری کار بزرگی در گیلان خبر داد و گفت: با رئیس بنیاد مستضعفان کشور در تعرفه یک قطعه زمین 3000 هکتاری برای توسعه باغ زیتون به توافق اولیه رسیده‌ایم که طی یک ماه آینده متجلی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه گیلان، دکتر محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز، 7 آبان در حاشیه بازدید مهندس سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان کشور از پروژه‌های گیلان به خبرنگاران گفت: در راستای نشست مشترک مدیران استان گیلان با رئیس بنیاد مستضعفان کشور که سوم آبان در تهران برگزار شد، سرمایه‌گذاری‌های جدید در گیلان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی خواستار همکاری بیشتر مسئولان جهت توسعه استان گیلان شد و افزود: مهندس سعیدی‌کیا نسبت به سرمایه‌گذاری در گیلان ابراز علاقه کردند و با یک تیم 20 نفره از مدیران ارشد، معاونان بنیاد مستضعفان کشور و جمعی از مدیران هلدینگ به گیلان آمدند.

نجفی توسعه باغات زیتون را یکی از دستاوردهای سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به گیلان دانست و تصریح کرد: طی دو دهه اخیر استان گیلان در بحث زیتون هم از نظر علمی – آموزشی و هم از نظر سطح زیر کشت حرف اول را در کشور می‌زد اما متاسفانه امروز مقام سوم را داریم و می‌خواهیم به جایگاه خودمان بازگردیم لذا بنیاد مستضعفان با پیش‌بینی یک قطعه زمین 400 هکتاری در منطقه علی‌آباد شهرستان رودبار برای احداث باغ زیتون سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در مجلس از اعلام آمادگی رئیس سازمان جنگل‌ها برای همکاری در پروژه احداث باغ زیتون خبر داد و اضافه کرد: معاون باغبانی وزیر کشاورزی نیز در این سفر یک‌روزه سعیدی‌کیا را همراهی کرد.

وی در ادامه از ایجاد یک واحد دامداری صنعتی با چند هزار راس دام در منطقه صومعه‌سرا خبر داد و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 200 هکتار شروع خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به معضل چندساله کارخانه سیمان لوشان، بیان کرد: طی توافق اولیه با سعیدی‌کیا، رضایت بخشی از کارگران بیکار شده این کارخانه جلب می‌شود و بخش دیگر در کارخانه جدید غیر سیمان(مشابه سیمان) فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، زیرا شهر لوشان گنجایش کارخانه سیمان را ندارد.

نجفی به مشکل آسفالت جاده سیاهکل – دیلمان و جاده اشکورات اشاره کرد و متذکر شد: جاده سیاهکل – دیلمان و جاده دیلمان به طرف رودبار و پیرکوه به علت عبور ماشین‌آلات سنگین و کامیون‌های حمل سیمان کارخانه سیمان دیلمان تخریب شده است و این مسئله از سه محور ییلاق به استان ضربه می‌زند، زیرا هم موجب نارضایتی گردشگران می‌شود و هم افزایش کرایه حمل مسافر ساکنین این منطقه را در پی دارد، خوشبختانه اعتبارات ملی و استانی جذب شده و مهندس سعیدی‌کیا قبول کردند کل سیمان جاده‌های منتهی به این کارخانه را در هر سه محور تامین کنند و وزارت راه نیز تامین قیر مورد نیاز را به عهده دارد.

استاندار گیلان از شکل‌گیری کار بزرگی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز با مهندس سعیدی‌کیا برای تعرفه یک قطعه زمین 3000 هکتاری برای توسعه باغ زیتون به توافق اولیه رسیده‌ایم که طی یک ماه آینده متجلی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهندس سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان کشور در حاشیه سفر خود به گیلان با آیت‌الله قربانی دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است، بازدید از باغات زیتون رودبار، بررسی وضعیت کارخانه سیمان لوشان، برطرف شدن وضعیت نابسامان جاده‌های منتهی به کارخانه سیمان دیلمان و… از جمله اهداف سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به گیلان بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا