گوناگون

استاندار فارس: همواره در مسائل مرتبط با روستاها دچار افراط و تفریط بوده‌ایم

استاندار فارس معتقد است: ” در دوره‌های مختلف چه قبل، چه بعد از انقلاب در امور و مسائل مرتبط با روستاها دچار افراط و تفریط بوده‌ایم”، توانمندسازی‌های روستاها را در قطع وابستگی به اجانب بسیار موثر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه فارس، سیدمحمد احمدی صبح چهارشنبه 7 آبان در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان فارس، گفت: در زمان قبل از انقلاب اسلامی، شاه با انقلاب سفید، ابزار را از روستاییان گرفت و آنان را مجبور به مهاجرت کرد.

احمدی بر لزوم تدوین برنامه‌ای دقیق جهت رشد و توسعه اقتصادی امور روستایی تاکید و اضافه کرد: با تشکیل گروه‌های علمی و تحقیقاتی، دفاتر خدمات‌رسانی به روستاییان و عشایر تقویت خواهند شد.

وی اضافه کرد: پس از تشکیل شورای توسعه روستایی و عشایری در استان، مسئولان باید از پراکنده کاری پرهیز کنند.

احمدی هم‌افزایی مسئولان را در کنار علم و تجارب روستاییان ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از راه‌های دستیابی به توسعه پایدار و متوازن فعالیت گروهی است که به دنبال آن وضعیت مناطق محروم مطلوب و شهر و روستا هم سطح خواهد شد.

وی افزود: قبل از انقلاب جمعیت شهری 20 درصد از کل جمعیت ایران را تشکیل می‌داد اما در حال حاضر این آمار برعکس شده است.

احمدی با بیان اینکه در کشور ما فکر و سرمایه وجود دارد اما ضعف در برنامه‌ریزی مشهود است، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در راستای تقویت توسعه اقتصادی تلاش‌های مستمری شده است.

استاندار فارس همچنین عشایر را قشری غیور و زحمت‌کش خواند و از مسئولان مربوطه خواست پسوند عشایر را به امور روستایی اضافه کنند، تا آنان نیز از برنامه‌ریزی‌های این حوزه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا