گوناگون

استاندار گیلان: کارگروه رفع موانع ساخت دهکده سلامت تشکیل شود

81224054 5800314

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدعلی نجفیˈ عصر چهارشنبه در بازدید از بیمارستان بین المللی قائم (عج) رشت با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت باعث کاهش دغدغه های بیماران شده، افزود: در کنار اجرای این طرح بزرگ، فراهم کردن حضور قوی بخش خصوصی به ارتقاء سلامت کمک می کند.

وی ادامه داد: 654 گردشگرخارجی از سال گذشته تاکنون در بیمارستان های خصوصی و دولتی گیلان درمان شده اند که از این تعداد 70 نفر در مراکز آموزشی – درمانی دانشگاه علوم پزشکی و 584 نفر در مراکز درمانی بخش خصوصی بوده اند.

استاندار گیلان بیان داشت: ظرفیت ارزشمند پزشکان متخصص و فوق تخصص گیلان، مجهز بودن به فناوری روز، ارزان قیمت بودن هزینه های درمان به همراه زیبایی های بی نظیر گیلان موجب مراجعه گردشگران خارجی به مراکز بهداشتی و درمانی استان شده است.

وی گفت : بیشتر بیماران از کشورهای آذربایجان ، افغانستان ، هندوستان ، انگلستان، آمریکا ، سوئد و امارات متحده عربی هستند.

نجفی با اشاره به فعال بودن دفاتر گردشگری سلامت گیلان در جمهوری آذربایجان ، ترکمنستان ، گرجستان ، ارمنستان ، ترکیه ، عراق و کویت افزود: این دفاتر پس از کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی گیلان توسط بخش خصوصی در این کشورها راه اندازی شده اند.

وی خواستار تشکیل کارگروهی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان برای رفع موانع ساخت دهکده سلامت با هزینه بخش خصوصی در زمینی به وسعت 40 هکتار شد.

نجفی ادامه داد: با اعتبارات محدود دولتی نمی توانیم نسبت به ایجاد اشتغال بالا و افزایش سطح رفاه مردم گام های تأثیرگذاری در مدت کوتاه برداریم از این رو باید راه توسعه را برای بخش خصوصی هموار کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به روند افزایش ورود گردشگران سلامت به گیلان، ساخت هتل های جدید و مراکز اقامتی مدرن ضروری است.

بازدید استاندار گیلان از بیمارستان بین المللی قائم (عج) رشت که با هزینه بخش خصوصی ساخته شده، به منظور بررسی توانمندی های توریسم درمانی در گیلان انجام شد.

استاندار گیلان در این بازدید که مدیران دانشگاه علوم پزشکی گیلان و سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد مسکن و برق منطقه ای و آب و فاضلاب نیز حضور داشتند، از نزدیک در جریان نحوه پذیرش بیماران کشورهای خارجی در این مجتمع درمانی قرار گرفت.

22 بیمارستان دولتی با دو هزار و 338 تخت در استان گیلان فعال است.ک/3

7295/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا