گوناگون

استان مرکزی باید شغل استان های همجوار را تامین کند/ نگاه ویژه دولت به مطالبات زیست محیطی اراک

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری در جلسه عصرگاه سه شنبه شورای اداری استان مرکزی با تاکید بر ظرفیت های بالای استان مرکزی گفت: استان مرکزی یکی از چهار استان مهم صنعتی کشور به حساب می آید و نه تنها  نباید در زمینه اشتغال مشکلی داشته باشد، بلکه باید به استان های همجوار نیز در این زمینه سرویس بدهد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: البته محدودیت های موجود مربوط به استان مرکزی نیست و محدودیت های عمومی و ملی است و دولت نهایت تلاش خود را برای رفع این موانع به عمل خواهد آورد.

وی با تایید بر مطالبات بحق مردم اراک، افزود: دولت از مطالبات مردم اراک مخصوصا مطالبات مربوط به محیط زیست آگاهی دارد و در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته است.

جهانگیری: اراک صاحب قطار شهری می شود

جهانگیری ادامه داد: اگر مشکل ترافیکی اراک حل شود به کاهش آلودگی این شهر کمک شایانی خواهد شد و به همین منظور هیئت دولت، شهر اراک را با اینکه کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد، به عنوان شهری بالای یک میلیون نفر در نظر گرفت و طرح قطار شهری را برای آن پیش بینی کرد.

جهانگیری ضمن تاکید بر گسترش حمل و نقل ریلی گفت: حمل و نقل ریلی یکی از سیاست های مهم و جدی در دستور کار دولت است و از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می شود در این زمینه سرمایه گذاری کرده و از ریل های ایجاد شده استفاده کنند.

وی با تاکید بر بحران آب در کشور گفت: بحران آب یک مشکل ملی است و باید تمامی مدیران تامین و توزیع آب تلاش خود را به منظور مدیریت این بحران به کار ببرند.

۸۵ درصد یارانه به کشاورزی با آبیاری مدرن اختصاص می یابد

جهانگیری در ادامه بیان کرد: در بخش کشاورزی هم باید سیاست هایی متناسب با مدیریت آب صورت گیرد و به این منظور آبیاری مدرن یکی از اولویت های بخش کشاورزی است و به کشاورزانی که از این سیستم استفاده می کنند ۸۵ درصد یارانه بلاعوض تعلق می گیرد.

وی با اشاره به سیاست های کلی دولت گفت: دولت تدبیر و امید برای هر بخش از مشکلات کشور سیاست های کوتاه مدت و بلند مدت تنظیم کرده و خوشبختانه این برنامه ها چه در حوزه سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی موفق بوده است.

جهانگیری در مورد سیاست های اقتصادی اظهار کرد: متاسفانه مردم که مهمترین سرمایه اجتماعی هستند پس از اجرای نادرست قانون هدفمندکردن یارانه ها که نتیجه ای جز تورم و رکود در پی نداشت، در تنگنا و سختی قرار گرفتند.

افزایش قیمت های حامل های انرژی از ناچاری بود

وی اضافه کرد: در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها هیچ اقتصاددانی به دولت توصیه نمی کرد که قیمت حامل های انرژی بالا برود، اما برای افزایش درآمد دولت و همچنین بازگرداندن ثبات به اقتصاد کشور چاره ای جز این افزایش نبود.

جهانگیری افزود: در آینده ای نزدیک با قطعی کردن نتایج مذاکرات با گروه ۱+۵ تحریم های ظالمانه رفع خواهد شد و با گسترش بسترهای مناسب توسعه اقتصادی کشور حل شده و رونق و رشد اقتصادی به کشور بازگردانده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا