گوناگون

۱۰۰ موسسه قرآني در استان یزد راه اندازی می شود/ تجليل از فعالان قرآني يزد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مفيدي ظهر امروز در نشست برنامه ريزي سي و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم يزد با اشاره به راه اندازی ۱۰۰ موسسه قرآنی در استان یزد، اظهار داشت: فعاليت تشكل ها و موسسات قرآني در استان يزد قابل توجه است و بسياري از فعاليت ها توسط اتحاديه تشكل هاي قرآني، سازماندهي شده است.

وي با بيان اينكه آزمونهاي مختلفي نيز در حوزه قرآني برگزار شده است، عنوان كرد: بيش از چهار هزار نفر در اين آزمونها شركت كرده اند و رتبه بندي استان يزد در اين زمينه در سطح كشور قابل قبول است.

مفيدي همچنين با اشاره به برنامه تجليل از فعالان قرآني استان يزد اظهار داشت: تجليل از اين گروه، نيازمند مصوبه شوراي توسعه فرهنگ قرآن است كه اگر مصوب شد، در مسابقات قرآن اوقاف استان يزد اين مراسم تجليل انجام مي شود در غير اين صورت، تجليل ها در دهه فجر انجام خواهد شد.

وي همچنين يادآور شد: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون فقط یک جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآن که زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی استان است تشکیل شده لذا پیگیر هستیم تا بعد از ماه محرم جلسه این شورا تشکیل شود.

شرايط براي حضور افراد جديد در مسابقات قرآني فراهم شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نيز در اين جلسه بر ترويج فرهنگ قرآني در جامعه تاكيد كرد و اظهار داشت: همه مسئولان بايد براي ترويج فرهنگ قرآني تلاش كنند و برنامه ريزي ها براي مسابقات قرآني نيز بايد به نحوي باشد تا افراد جدید هم بتوانند در مسابقات قرآن حضور داشته باشند و فقط محدود به افراد خاص نشود.

محمدعلي طالبي افزود: در صورتی که زمینه لازم فراهم شود چهره ها و استعدادهای جدید شناسایی شده و فرصت شکوفایی خواهند داشت و باید این استعداد یابی در همه برنامه ها سرلوحه کار باشد.

وی ادامه داد: در اجرای برنامه ها نیزباید تاکید بر همکاری و مشارکت تشکل ها و نهادهای خصوصی باشد و به ویژه حضور دانش آموزان و دانشجویان در مسابقات قرآن باید به صورت اختیاری و با تمایل خودشان صورت گیرد.

از قاريان برجسته استاني براي برنامه ها استفاده شود

معاون استاندار یزد همچنين بر استفاده از قاريان برجسته استان يزد در برنامه هاي درون استاني تاكيد كرد و گفت: استفاده از قاريان خارجي در برنامه هاي مختلف استاني بازخورد بيروني مناسبي ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: بودجه های اداره اوقاف محدود است و در استان یزد موقوفه ای که در مورد قرآن باشد نداریم و لذا در وقف های جدید به مردم مشاوره داده می شود  تا وقف هایی برای قرآن داشته باشند که خوشبختانه امسال مجموعه ای برای مهد قرآن وقف شد ولی هنوز موقوفه ای که عواید آن برای قرآن هزینه شود نداریم.

حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود: محل هزینه عواید تمام موقوفات مشخص است و باید طبق نظر واقف هزینه شود و در حد وسع سازمان کمال همکاری را با موسسات قرآنی داشته و داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه جوایز مسابقات قرآنی سال گذشته یک ماه پیش تسویه شده است، گفت: همواره سعی کرده ایم برگزاری مسابقات بار مالی برای تشکل ها و سازمان ها ایجاد نکند اما هر گونه همکاری و مساعدت در برگزاری مسابقات قرآن را استقبال خواهیم کرد.

صدا و سيما آماده پخش زنده مسابقات قرآن كريم اوقاف در استان يزد است

نماینده صدا و سیمای یزد نیز در این نشست گفت: در دو بخش برنامه زنده صبح و شبانه تلویزیون می توانیم با مسئولان برگزاری مسابقات ارتباط زنده داشته باشیم و در برنامه بعد از اذان مغرب نیز به مدت نیم ساعت از شرکت کنندگان مسابقات دعوت كنيم.

فلاح زاده افزود: هرگونه پخش مستقیم سیما از مسابقات هماهنگی هایی نیاز دارد اما در زمینه رادیو می توانیم به صورت زنده برنامه های افتتاحیه ، اختتامیه   وبرگزاری مسابقات را اطلاع رسانی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا