گوناگون

استقلال کشور از مسیر استقرار بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان از رشد 50 درصدی خرید تضمینی گندم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مهرداد غضنفری امرایی در جلسه هم‎اندیشی با نماینده پلدختر در مجلس، بیان کرد: بخش کشاورزی وظیفه خطیر امنیت غذایی را بر عهده دارد. تأمین غذا، سلامت و در دسترس قرار دادن آن برعهده جهاد کشاورزی است که این موضوع حساسیت کار این سازمان را نشان می‎دهد.

مهندس غضنفری امرایی ادامه داد: استقلال کشور از مسیر استقرار بخش کشاورزی و به وجود آمدن امنیت غذایی به وجود می‎آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: سال گذشته فصل داشت در حوزه حفظ نباتات مشکلات جدی فراوانی داشتیم، برای همین مقامات اجرایی را روی این موضوع حساس کردیم که عملیات داشت نقش حداقل 30 درصدی در افزایش تولید دارد. با این کار توانستیم از این معضل سربلند بیرون آییم.

غضنفری امرایی اظهارکرد: سال گذشته 3 درصد افزایش در بارندگی داشتیم و خرید تضمینی گندم به رشدی نزدیک به 50 درصد رسید.

وی خاطرنشان کرد: امسال محورهای برنامه‎های اجرایی را تعیین کرده‎ایم و معتقدیم چالش موجود بر سر وظایف سازمان این بوده که برنامه محوری اساس کار نبوده است و اگر برنامه هم نباشد توفیقی در بخش کشاورزی نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: همچنین شهرستان‎ها را استعدادیابی کرده‎ایم تا برنامه‎ریزی و تخصیص اعتبارات در مناطق به صورت صحیح صورت گیرد. اگر تعهدی برای بخش ایجاد می‎شود باید با برنامه‎ریزی باشد.

غضنفری امرایی یادآور شد: در گذشته آمار و ارقامی که اعلام می‎شد تناقض داشت و این تناقضات علیه ما بود. در حال حاضر طرح سرشماری در 5 مهر می‎خواهد صورت بگیرد که باعث راستی آزمایی آمارها می‎شود.

وی با بیان اینکه اراضی آبی استان در حال حاضر 25 درصد هستند، خاطرنشان کرد: در طول 6 ماهه اول سال چهار ایستگاه پمپاژ آب به بهره‎برداری رسیده و تا پایان سال نیز پنج ایستگاه دیگر به بهره‎برداری می‎رسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: از محل صندوق توسعه ملی 27 میلیارد تومان به این سازمان اختصاص یافته و 28 میلیارد تومان دیگر نیز جهت بالا بردن ضریب مکانیزاسیون به این بخش تزریق شده است. اگر این اعتبارات را صحیح توزیع کنیم اعتبارات دیگر نیز حتماً به این بخش سوق پیدا می‎کند.

غضنفری امرایی تصریح کرد: بخش کشاورزی باید محور توسعه استان باشد. گردش مالی بخش‎هایی از کشاورزی با کل قسمت‎های دیگر برابری می‎کند.

وی در خاتمه گفت: از 70 میلیارد تومان اعتباری که به استان اختصاص داده‎اند 33 میلیارد و 500 میلیون به بخش کشاورزی داده شده و 7 میلیارد و 500 میلیون تومان به پلدختر برای بحث آب این شهرستان و احداث 4 ایستگاه پمپاژ اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا