گوناگون

اسلام با بیماری های اخلاقی مبارزه می کند/ بهترین نتیجه روزه‌داری تأثیر تقوا در انسان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی عصر شنبه همزمان با هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله بهشتی و روز قوه قضائیه با حضور در جمع مسئولان قضایی، مدیران و کارکنان ادارات تابعه قوه قضائیه در استان سمنان با گرامیداشت این روز و یاد و خاطره معمار دستگاه قضای اسلام گفت: پیامبر اسلام(ص) فرموده اند فقیه و فهیم شدن در دین، زاهد شدن نسبت به دنیا و بصیرت، خیری است که خداوند به بنده هایش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از افراد اسلامشان اسمی است اظهار داشت: این اسلام نیست و اسلام تنها نماز و روزه نیست پس انسان باید دین را درک کند و به آن عمل نماید.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: انسان نباید به دنبال مال، پست و مقام باشد و افراد نباید به این دنیا چسبیده باشند.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به اینکه اگر افراد عیب های خود را بدانند برای اصلاح آن تلاش می کنند گفت: اگر انسان عیب خود را نداند به دنبال عیب مردم است.

وی گفت: باید از خدا وابسته نبودن به دنیا، شناختن اسلام و شناختن عیب های خودمان را بخواهیم.

امام جمعه سمنان بهترین نتیجه روزه‌داری را تأثیر تقوا در انسان دانست و گفت: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت خداوند متعال بوده و هر کس بخواهد از سفره پر نعمت خداوند متعال استفاده کند، باید برای ماه مبارک رمضان خود را از هر لحاظ مهمان خداوند متعال قرار دهد.

آیت الله شاهچراغی، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا با قرار گرفتن در شرایط و فضایی متفاوت از روزهای عادی سال، عملکرد خود را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: ماه رمضان ماه خداوند و از شریف‌ترین ماه‌های سال است و در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این ماه تنها ماهی است که نام آن در قرآن ذکر شده و این ماه با فضیلت‌ترین و با برکت‌ترین ماه سال به شمار می‌رود، زیرا در این ماه خداوند متعال درهای رحمت خویش را بر مسلمانان می‌گشاید و از اهمیت‌های ماه مبارک رمضان نزول قرآن، کلام پروردگار و بزرگ‌ترین معجزه رسول اکرم (ص) است.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه در آستانه ماهی قرار داریم که اوایل آن رحمت، اواسطش مغفرت و پایانش آزادی از آتش دوزخ است گفت: روزه موجب سلامت دین و اخلاق می شود و باید از این فرصت برای تعالی خود و جامعه بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه امنیت جامعه به دست قوه قضائیه است از کارکنان دادگستری خواست دادرس و فریادرس مردم باشند.

در این آئین که در آخرین روز از هفته قوه قضائیه برگزار شد از حجت الاسلام علی اکبر حجتی نیا، جواد رئیسی و روح الله اسماعلیان به عنوان قضات نمونه و غلامرضا ناظری پور، اسماعیل اکرمی، فاطمه رضوان بیدختی و آذر آزاده به عنوان کارمندان نمونه دستگاه قضایی و نیز خانواده شهدا و ایثارگران ادارات تابعه قوه قضائیه در استان سمنان تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا